Läste det förut, på ett sätt känns det gött att de fås smaka lite på sin egna medicin. Men det e bra jävla töntigt av Monster att säga att "M" och "Monster" är deras och att MFK inte för använda svart och grönt m.m. Om dem nu e så måna om sitt jävla "M" varför går dem inte på den största hamburger-kedjan i hela världen???
[QUOTE=Sjebbe;3037]Läste det förut, på ett sätt känns det gött att de fås smaka lite på sin egna medicin. Men det e bra jävla töntigt av Monster att säga att "M" och "Monster" är deras och att MFK inte för använda svart och grönt m.m. Om dem nu e så måna om sitt jävla "M" varför går dem inte på den största hamburger-kedjan i hela världen???[/QUOTE]
Hahaha Det hade varit något :) Som att försöka skjuta ihjäl en elefant med ett luftgevär :D
Det här visar stora svagheter i USAs regelverk för patent och varumärkesskydd. MFK har fått igenom registreringen av sitt M vid U.S. Patent and Trademark Office men ändå är det ingen garanti för att registreringen är giltig utan avgörs i domstol vid en eventuell tvist. Det kostar mycket pengar för parterna och gör att den med mest pengar vinner oavsett vem som egentligen har rätt.
Samma regler gäller som sagt för patent inkl mjukvarupatent och gillar man inte sånt här så ska man undvika produkter från företag som utnyttjar sina patent på fel sätt. Inga fler köpa av iPhone nu, ok? :-)
AHAAaaaaa.....Missade det lilla ordet :o
Men då betyder det att "M"et blev först registrerat 2007, right?
[QUOTE=Sjebbe;3053]AHAAaaaaa.....Missade det lilla ordet :o
Men då betyder det att "M"et blev först registrerat 2007, right?[/QUOTE]
Jepp och man kan anta att Monsters M registrerades redan runt 2002 då företaget startades. Vem som registrerades först är nog inte så intressant, frågan handlar ju om hur lika M:en är och om det är varumärkesintrång.
Men som sagt, problemet med systemet ligger ju i att en registrering inte betyder något förrens den har varit i en kostsam vända i domstolen.
Det behöver inte handla bara om hur lika M:en är heller. Eftersom Monsterfishkeepers just använder M:et för Monster som sin "logo" och Monster också använder M:et för sitt Monster varumärke. Men sedan är jag inte så insatt i alla dessa löjliga bråk om varumärken och liknande saker. Däremot funderar jag på att trademarka hela alfabetet och börja skicka ut hot till höger och vänster.
Men jag tycker fortfarande det är helt rätt åt Neo.
Hahaha...Jo, skrattar bäst som skrattar sist eller vad säger man:D
Ojdå! Ja ni...Kommer hålla ögonen på detta minsann!
Läste detta själv så sent som igår. Hoppas monster stämmer dom riktigt rejält
Kommer då aldrig mer köpa en såndär sliskig dricka, J*vla nötter....
Personligen måste jag säga att monster är riktigt jävla dumma i huvudet, och att jag hoppas MFK klarar sig undan skiten.
Jag hade också kanske tyckt som du Malcus, men det var någon som brände lite broar för ett tag sedan. Då vi tydligen inte fick använda namnet som nu inte han heller får använda.
Kommer alltid vara på motståndarens sida när det gäller MFK :)
Den käppkinesen kan skita sig i näven. Den där sidan har ändå alltid varit värdelös! AF for life liao leh :D