Verkar vara helt okey grej... Ska banne mej ta en funderare på att beställa
Bromma zoo marknad ska ha tagit hem nån saltvatten variant på den iaf så man kan ju kolla hur priserna ser ut där, frakten var ganska dyr ändå från den sidan, annars kanske man kan gå ihop ett gäng och beställa:)
kolla aldrig frakten men 80euro för mokapären är inte jätteblodigt och sen en trådlös usbrouter till det så borde det vara fin fint
Fy fan vad grymt! Ska kika på en sån tror jag.
Jag tittade på den grejen själv när jag var till bromma zoomarknad senast. Men det verkar som om man ska byta ut testerna i dem en gång i månaden och sen ska man prenumenera på sms-tjänsten för att ha den. Grundfunktionen tror jag håller koll på temperatur och något annat, sen ska testerna köpas till och bytas. Det verkar ganska smidigt, men den visar inte riktigt de saker jag skulle vara ute efter om jag köpte en. PH och temperatur är ju bra att hålla koll på, men det finns andra värden jag hellre håller koll på tror jag :P
kostade runt 220 spänn på 3 månader för att ha den rullandes verkar det som, läste på huvudsidan att man skulle kunna läsa av nitrat och amonium också.
Ska kolla vidare på det där med sms tjänsten och kolla på vad det landar på i månaden.
Verkade dom ha någon koll på bromma zoo om den där än?
Finns många liknande i asien oxå. Kostar inte så många kronor. Har själv velat ha nått i den stilen. Problemet är bara det att den viktigaste & största dödsorsaken går inte att testas med sånna grunkor. Vill man ha ett värde på nitriten så får man köra med droppar föär att få svar på det.
Ph osv är inte så kritiskt för mig då det typ inte svänger så mycket å jag har heller inte så känsliga fiskar för det.
Jag vill ha Nitrit, nitrat, amoniak i en "grej" som alltid hänger ner i vattnet & man kan läsa av i andra änden typ som en termomter. Men finns inte med dagens teknik vad jag fattat & mailat tillverkare. Lösa mätare man trycker ner å läser av som en feber termometer går att köpa men även där saknas Nitriten.. Så ett kombiintrument får vi nog vänta ett tag till på =(
De hade ingen koll när jag var dit, killen jag snackade med hade precis kommit på jobb efter semestern eller något så han behövde läsa på och lära sig grejen. Skulle den mäta nitrit till så skulle det vara ett givet köp för mig :)
Häftig men onödig=).lite scamvarning det där utan tvekan oxå då dom absolut visste hur man tar betalt.Ja hade skaffat en om man inte var tvungen att gå genom företaget för att kolla alla värden som det verkar som (!?!) o dessutom behöva betala "dyrt" för det=).
Det går säkert att köpa på andra ställen som är mer användarvänliga :D
aa man kan ju hoppas.dock så är ph mätare något jag inte är i akut behov av utan det är för att kolla nitrit som är intressant o det verkar ju inte finnas=)
Men det är inte Nitrat jag har på önskelistan utan Nitrit & det är där man går bet :mad:
Sry, fel av mig igen....Får lära mig skillnaden på NO3 och NO2:mad:
som freke sa=).nitrit av intresse inte nitrat=).brukar få sånna jävla spikar titt som tätt I mina småkar o hade varit bra o haft nåt annat än dropptest så man kan få mindre marginaler mätbara så man kan förebygga lite bättre än vattenbyten en gång i veckan.dock är det nog önsketänkande o även om det finns nåt sånt som jag söker så är det nog inte gratis direkt.