Äntligen fick jag tummen ur att köpa ett grow out-kar. Så nu kommer det angenäma problemet att bestämma vad jag ska börja med.
Acestrorhynchus microlepis finns på listorna men om den finns "på riktigt" vet jag inte. Hade egentligen velat ha en falcatus eller liknande men det verkar kört just nu.
Någon som haft någon eller har kännedom om Acestrorhynchus som har lite tips?
Alltid gillat hur dom ser ut men aldrig haft någon själv, tyvärr. Och minns inte någon på rak arm någon här som haft dom heller faktiskt... men kan ha fel! Däremot finns det nog gott om råd på engelskspråkiga forum.
Men jag tror inte dom är så svåra att hålla direkt, men kan säkert vara svåra att vänja av från levande foder dock! Och kanske lite nervösa? Ser ut att kunna simma väldigt snabbt iaf... mest gissningar... sorry! :P
Men gör gärna en tråd med dina erfarenheter om du skaffar några, det skulle behövas här!
Jag tror jag beställer två om det nu finns. Ja det jag läst mig till är att dom är både snabba och lättskrämda, egentligen ingen bra kombination... Får se om dom blir såpass stora att dom kan gå i stora karet sen utan att bli mat. Får jag hem såna ska jag uppdatera.
Kanske kan bo med hujetor? Dom brukar ju hugga det mesta. Silverhaj? Eller något annat förslag?
Ja, eller nått liknande skulle jag tro funka.
Blanda upp med andra liknande fiskar tror jag också skulle funka, men tänk på att hujetorna inte får vara för stora dom kan svälja allt som är långsmalt även om det är nästan lika långt som sig själva. Annars bara att köra på!