Här kan ni skriva lite om era cichlor om framgågnar och olyckor.
Fick hem mina 6 cichla ocellaris igår ( ca 4cm ) :)
får hoppas alla klarar sig , gick dock inte så bra att få något bra kort på dom...
[ATTACH=CONFIG]2271[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2272[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]2931[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2932[/ATTACH]
Köptes som "orinocensis" har googlat lite men vart inte så mycket klokare.
Är säker på att någon här borde ha koll på om det stämmer :) tack på förhand
Har 2 monos igen (köpta som ocellaris) på uppväxt,käkar enbart fryst änsålänge men det skall det bli ändring på snart.Växer jävligt segt på bara röda mygg måste jag säga.Blir väll 9 o 10e eller nånting cichlorna jag har på uppväxt nu o för en gångs skull så tänkte ja ta upp en till iaf 35-40cm innan den säljs (den andra drar till kakan såfort den är tillräckligt stor för att klara sig där).
Men nu till anledningen till att ja skrev här.Tänkte på kelberi,Vad brukar dem maxa på tro?.Hart/läst massa säga 40-45cm medans andra säger 60.Kollat lite på nätet oxå o står runt 40cm här o var oxå.Men vad är normalt?,vore ju kanon om dom stannar på runt 40 så man kan a en livet ut utan att få ångest,men sån tur har man väll knappast?.
stämmer det låter ju kelberi jävligt intressant.. men får la köra in mig på ocellaris/mono först. tänkte med göra som du ratfink, ha dom ett år eller nåt, tills dom vuxit ur karet och sen sälja. vad är rimligt att ta för en ocellaris/mono i 35cm-klassen, sen när de e dags?
Nån som vet var som rimligt att ta för en 30-40cm mono alt ocell ?
400-800 typ.. är den fin och 40+ får du lätt 1000:-+ för den
Åfan det är såpass. Finns det så många med jättekar där ute alltså:)
En centimeter i taget är vad jag kan säga, innan det ska börja drömmas om vad man kan tjäna på dom när det väl är dags att sälja.
Jo de e klart. Finns ju en anledning till att dom ökar i värde om man säger.. Ser ju på mina småttingar hur jävla sköra dom är
Klarar dom sig rent näringsmässigt på röda mygg och artemia? Det enda dom käkar med hyffsad aptit nämligen. Räkbitar är inte speciellt poppis, och pellets inte alls. Heltidsjobb de här me små cichlor
[ATTACH]3297[/ATTACH]
[ATTACH]3298[/ATTACH]
vad hände med din temenesis? du hade väl en sånn micke?
[QUOTE=wrandel;14367]Åfan det är såpass. Finns det så många med jättekar där ute alltså:)[/QUOTE]
nja inte så jättemånga.. men stora bass växer inte på träd :(
De e så de e kanske:) hoppas jag lyckas med mina.. Men hur e de med det me röda mygg å artemia? Klarar dom sig hyffsat på de till en början? Dom käkar lite hackad tigerräka med, men mest frysfoder
Och sen går det ju aldrig att tjäna pengar.. varje krona i mat måste ju tas med..
ohfan, den bilden har jag sett förrut :((
De e klart kapten huvudvärk. Finns bra mkt bättre/snabbare sätt att tjäna pengar på än att sitta barnvakt åt ett gäng cichlor. Men de e sköj :)