sf_other

»

Dröm tråden

1/2
Här skriver vi Om Akvarier som vi vill skaffa eller som vi gärna vill ha man får överdriva hur mycket man vill även fiskar går man överdriva med:D
Med vänlig hälsning Septimus
Riktigt stor inomhusdamm med ett rejält nedsänkt fönster där man kan sitta i en fåtölj och chilla. Gärna någon form av orangeri det är inhyst i så att det kan växa en del rejält stora tropiska träd/buskar runt dammen samt lösa problemet med ljusinsläpp. Ett fiskbestånd av blandade större fiskar.
Var pengar inget problem så vore det jäkligt coolt att ha ett kolossalt sydamerikanskt biotopakvarium, komplett med rockor, stora malar, stora arowanor, någon arapaima eller två. Men även massor med små tetror, växter, kvistar, löv, rötter och stenar. Gärna även byggt lite ovanför med växtlighet och kanske några ödlor och ormar. Såklart skulle även tigerfiskarna få frikort, trots att de inte är sydamerikaner. ;)
ett kar på ca 25000L med typ 20st Super red aros och typ 40-60x Cichlor

EDIT: ska bygga detta kar så fort jag har eget hus :)
4200l med 1 jardin aro 80cm, 2st vittatus 65cm och ett gäng med någon fet stimfisk
Mått: L350 D150 H80
Ett 375 liter med röd zebror.... Kanske nån mal... Cooolt..
[QUOTE=Leopoldi;27736]Ett 375 liter med röd zebror.... Kanske nån mal... Cooolt..[/QUOTE]

För dig vore det exotiskt i alla fall! ;) Med tanke på vilka guldklimpar du sitter på. Man får liksom gå åt andra hållet då.
[QUOTE=Septimus;27734]4200l med 1 jardin aro 80cm, 2st vittatus 65cm och ett gäng med någon fet stimfisk
Mått: L350 D150 H80[/QUOTE]

Och en red tail tiger
[QUOTE=Zybeer;27721]Riktigt stor inomhusdamm med ett rejält nedsänkt fönster där man kan sitta i en fåtölj och chilla. Gärna någon form av orangeri det är inhyst i så att det kan växa en del rejält stora tropiska träd/buskar runt dammen samt lösa problemet med ljusinsläpp. Ett fiskbestånd av blandade större fiskar.[/QUOTE]

Vilka mått skulle du vilja ha på dammen?
:st::st::cool:
Balja på 1000,000 liter kanske skulle va lagom.
Många "små" kar mellan 500-2000L med diverse rockor, arosar och tigerfiskar och några L-malar givetvis. Och det ska bli verklighet innan jag dör!
[video=youtube;YnW4Ofsmxh8]http://www.youtube.com/watch?v=YnW4Ofsmxh8[/video]

Så vackert
[QUOTE=BFTO;27783][video=youtube;YnW4Ofsmxh8]http://www.youtube.com/watch?v=YnW4Ofsmxh8[/video]

Så vackert[/QUOTE]

Håller med men om det inte är ett "dröm" akvarium och det bara var en video så lägg inte upp några fler gör i såna fall en video tråd:) men man får gjärna lägga up videor på akvarier man vill ha:D
Tror det som jag drömmer om är en balja runt 2500-3000 lite med 6-7 Asiater i toppen en av vardera sort tigrar i 35-40cm's klassen(gör inget om dom skulle råka vara större:) ) i mellanskiktet och ett par fina leo/Pearl hybrider i kanske någon tigrinus skulle platsa också:) Ska vara på en sådan plats att man ska kunna sätta sig i en soffgrupp med en bira och bara njuta av utsikten:p
[QUOTE=Billy.G;27789]Tror det som jag drömmer om är en balja runt 2500-3000 lite med 6-7 Asiater i toppen en av vardera sort tigrar i 35-40cm's klassen i mellanskiktet och ett par fina leo/Pearl hybrider i kanske någon tigrinus skulle platsa också:) Ska vara på en sådan plats att man ska kunna sätta sig i en soffgrupp med en bira och bara njuta av utsikten:p[/QUOTE]

Låter härligt men bira är inte riktigt min grej:)
Ps har i te flyttat hemifrån än och får inte dricka bira/öl, vin mm:D
Vad man får och gör är nog inte riktigt samma sak;)
[QUOTE=Septimus;27787]Håller med men om det inte är ett "dröm" akvarium och det bara var en video så lägg inte upp några fler gör i såna fall en video tråd:) men man får gjärna lägga up videor på akvarier man vill ha:D[/QUOTE]

Vad snackar du i? Skriv så man förstår, mina ögon blöder av dina inlägg.

Jag har all rätt i världen att lägga upp ett klipp på ett kar jag anser är ett drömkar.
Ja jag vet inte riktigt vad jag skrev så för förlåt:)
Lägg gjärna upp fler videor:)
Tyvärr.. helt sabb.. har ingen aning om vad det svwnenska språket innnebär, på väg mot hagsätra kommunalt men fan.. rtg + ett gäng tigrar och rockor 40 plus så ska vi nog kunna sitta still ett tag.. antingen det eller hälsa på leopoldi lite då och då.. (snålt med kaffe, skärpni g..)..
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hSKghcRB_0Y

bara det fanns en stor silver Arowana så skulle det vara mitt dröm akvarium/damm
:st::st:
1/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.