Rockor

»

Potamotrygon Hystrix

Hur tycker ni denna rocka ser ut?

Feedback uppskattas.

//Brinken[ATTACH]5080[/ATTACH][ATTACH]5081[/ATTACH][ATTACH]5082[/ATTACH]
Från någon djuraffär?
Vilken rocka? Jag ser bara hud och ben. Den är ju till och med insjunken i huvudet och då är det riktigt, riktigt illa.
Hoppas att den äter, lär inte finnas lång tid för att träna in den på mat.
Kraftigt undernärd. Inget som jag skulle våga köpa.
Så där ser ju alla små Rockor ut som kommer ifrån dom stora grossisterna.
Är det från akvarieteknik?
Syftade mer om det är från den sändningen akvarieteknik har inne, hade tänkt att be min lfs ta in, men låter nog bli när jag ser det här...
Finns det ingen seriös butik i örebro då? Shappe ser ju till att mata upp sina innan han släpper dem exempelvis..
[QUOTE=Brinken;27483]Hur tycker ni denna rocka ser ut?

Feedback uppskattas.

//Brinken[ATTACH]5080[/ATTACH][ATTACH]5081[/ATTACH][ATTACH]5082[/ATTACH][/QUOTE]

Den rockan har inte många veckor kvar att leva. om den inte börjar äta pronto.
Jag såg den rockan i akvarielagret förra veckan.. det fanns en massa rödamygg men den var inte intresserad.

Det är ingen Potamotrygon Hystrix.. så ser dom inte ut i den storleken
Vad är det för rocka då om inte Hystrix? Ps. Lagret fick in en totalt utmärglad hystrix som de skickade tillbaka och fick utbytt mot denna i torsdags förra veckan.
Hystrix har inte så litet och spräckligt mönster.
Här är en video på en liten hystrix
[video=youtube;NMGx-ubXOM4]http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=NMGx-ubXOM4&NR=1[/video]

På frågan vad det är för en art så vet jag inte. Troligtvis någon Potamotrygon sp.
Alltså en obestämd art.
Det måste typ vara den. Vad hette den karl?
Ser ut som boeasemani typ.. men nu skjuter jag i blindo.. troligare är väl isfatt den är resultatet ab en nerkissad genpool i någon asiatisk damm där rockorna är farbror till sig själva.. nästan så man blir lite sugen..
Dessvärre ingen boesemani... Då hade jag köpt den på mindre än en 10000000000000 dels sekund... den finaste arten av rockor på jorden tycker jag. Tror som Captain att det är antingen någon korsning eller någon av de många varianter av bruna rockor i sydamerika som inte är beskrivna som egna arter än...
Spara era pengar och köp en Motoro på. vinsta istället ...
Jag var precis förbi lagret och rev ner min bokningslapp. Väntar och köper en pearl eller marble hona istället som inte är svältfödd.
[MENTION=18]boris[/MENTION] lös problemet ;)
[MENTION=18]boris[/MENTION] lös problemet ;)
Årets bump 2013?
Jag har ett par hystrix som var från Akvarieteknik. De var nog i samma skick när jag fick dem. Fick dem att äta samma dag som jag koppade in dem i mitt akvarium som tur var.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.