Har konstaterat när man kollar på youtube allmänt söker på nätet.
Så finns det människor där ute som har riktiga hajar " menar inte paroon och dyl"
I baljan. Ser ut att dom har rediga baljor förvisso men tycker att hajar som ligger så högt upp i
Närinskedjan skall simma i havet det är där dom hör hemma.
Skulle ni kunna tänka er och ha hajar i era baljor??
Ja, varför inte?
I såna fall är det väl fan värre med kanariefåglar i bur om du frågar mig ifall vi ska dra hela "djur i bur"-diskussionen.
Det är nog hajarten som kallas "blacktip" som är bland de vanligare av de frisimmande. Finns ju en del mindre sandhajar som mer eller mindre ligger still hela dagarna som funkar bättre imo.
5000 liter med lite justa mått så klarar man den nog livet ut. Men det är ju helt klart en moralisk kaka som kanske inte smakar så gott alla ggr.
Jag tycker inte man ska ha blacktips osv, men det är min helt personliga åsikt och jag skulle inte verbalt lyncha någon som köpte en. Skulle jag heja på? Nej. Bambuhajar osv funkar ju dock bra i akvarium.
[QUOTE=Sjebbe;27421]Det är nog hajarten som kallas "blacktip" som är bland de vanligare av de frisimmande. Finns ju en del mindre sandhajar som mer eller mindre ligger still hela dagarna som funkar bättre imo.
5000 liter med lite justa mått så klarar man den nog livet ut. Men det är ju helt klart en moralisk kaka som kanske inte smakar så gott alla ggr.[/QUOTE]
Inte för att jag ska ha men varifrån skaffar dom såna?
Jag tror att Storbritannien är landet att leta i. Är nog största importören av salt i Europa.
Hyra ett släp kar + batteridrivna pumpar.
Nja, dem är nog förhållandevis små som dem går nog att frakta i vanliga friggolådor. Men det kan tänkas att man behöver söva dem som med asienaros.
Ingen hajfantast ;)
Det är mest speditionen som jag är osäker på. Om dem ens skickar till privatpersoner eller om det finns någon grossist här som dem säljer/köper med.
Är dom ens lagliga i Sverige?
Jag har aldrig hört att dom skulle vara olagliga. Min LFS skulle få hem 2 blacktip men har ingen koll på var ifrån dom kom.
Skulle jag skämmas över att ha blacktip i ett akvarium? Inte det minsta! :love:
Finns inga hajar i sötvatten heller. Kollade upp det
samt sjöhästar förut. Inga sjöhästar i sött heller.
Bara släktingen kantnål.
Sjebbe bifogade tidigare en fil värt att titta på.
Intressant dom skulle inte sälja till någon med guppy akvarium.;)
Haha ja, läste det med. Skulle vara intressant och veta om dem fotfarande är aktiva.
Dream on silver surfer ;)