Någon som haft en sådan som 50+cm?
Hur fort växer dom ur ett vanligt kar på typ 500 liter?
Kan man ha en sån men andra jämn stora fiskar eller käkar den allt som rör sig?
Några som har den här på forumet men en på 50cm fåru leta länge efter . Dom e vad jag hört väldigt lättstressade . Men vet att [MENTION=18]boris[/MENTION] har både den och gatf
Så dom dör av stress, ett tag lever arten i karet förhoppningsvis...
Vet inte om den på lustgården lever.. den KANSKE är 50 nu.. det går inte fort.. den verkar funka hyfsat med sällskap..
Får svänga förbi där och kolla nångång. Nu när min alligator är veck så tänkte jag skaffa en tiger fisk istället..
Goliath är inte alls lätt stressad... Den är dock ett riktigt psykfall till fisk, fiskar i samma storlek är inga problem att bita av..
Går nog rätt sakta upp till 50cm.. Har själv en vittatus som på 3år vuxit från några cm till närmare 40.. Så skulle gissa på att goliath till 50cm tar minst 2år
[QUOTE=boris;26814]Goliath är inte alls lätt stressad... Den är dock ett riktigt psykfall till fisk, fiskar i samma storlek är inga problem att bita av..
Går nog rätt sakta upp till 50cm.. Har själv en vittatus som på 3år vuxit från några cm till närmare 40.. Så skulle gissa på att goliath till 50cm tar minst 2år[/QUOTE]
Är vittatus lika psyk i sinnet oxå och biter ihjäl allt? :)
Vittatusen är inte alls lika benägen att döda andra fiskar, har inte hänt några olyckor hemma hos mig (ännu).
Ska väl tilläggas att dom är väldigt lättstressade och fega tills dom når ca 20cm.. Det är som om dom först då blir medvetna om sin käke och dess kapacitet ;)
Så med andra ord om ska ha en goliath så får den gå ensam förutom matfisk då.
Tänkte fråga hur den går ihop med större fisk än den " men skippar finns inte så många som blir större"
En vittatus är med på "vill ha" listan men den kostade en liten slant... Skönt om den är relativt medgörlig för sin typ av fisk.
idag köpta jag mig en Hydrocynus goliath har velat ha en länge så när jag såg en i butiken idag kunde jag inte motstå!
[QUOTE=Brunojojo;26964]idag köpta jag mig en Hydrocynus goliath har velat ha en länge så när jag såg en i butiken idag kunde jag inte motstå![/QUOTE]
Var köpte du den och pris?
akvariecenter i Luleå 399kr
jo jag tyckte också det. brukar va bra priser där överlag. köpte även 2st channa panaw vf för 299 st
Bild? Det lät väldigt billigt för goliath..
ska försöka fixa! tråkigt om de inte skulle va de. dock va han inte helt säker själv lät det som. men han va ganska säker på att de inte va en vittatus :P nu när ja kollar på bilder e de kanske mer likt en vittatus :S
[ATTACH=CONFIG]5009[/ATTACH]