Om man skulle välja en av de här två, vilken skulle ni då ta?
Tänker på temperament och beteende i allmänhet då. Vilken är mest skygg respektive mest rovig?
Marulioides.. underbar fisk!
[QUOTE=Cpt Migraine;26663]Marulioides.. underbar fisk![/QUOTE]
- Uttömmande svar där, men jag är så petig att jag gärna ser en motivering till varför du föredrar den av de två ändå : )
Jag är rätt nyfiken jag med, letar efter en lämplig Channa som blir stor men inte gigantisk och helst inte mördar sina medinvånare. Kandidaterna är Obscura, Marulioides, Lucius, Auranti och Pleuro.
Jag kan tillägga att både Auranti och Marulio har fungerat rätt bra för mig tidigare även om Aurantin var betydligt mer aggro. Den hade jag dock i en större modell än Marulion.
Har bara haft marulioides av dem två och jag håller med kapten. Underbar fisk, min har jag haft i ca 5 år och han e mer som en hund än en random firre. Lugn och fin, inga sjuka ryck kors och tvärs i karet. Man ser att han studerar en genom glaset. Möblerar om efter eget tycke och smak. Dock har min blivit ensamvarg de senaste åren. Puttar fysiskt tankmates mot kanten över karet. Och nu senast hade han ihjäl sin blivande sambo...sry [MENTION=18]boris[/MENTION] :(
[QUOTE=Sjebbe;26674]Har bara haft marulioides av dem två och jag håller med kapten. Underbar fisk, min har jag haft i ca 5 år och han e mer som en hund än en random firre. Lugn och fin, inga sjuka ryck kors och tvärs i karet. Man ser att han studerar en genom glaset. Möblerar om efter eget tycke och smak. Dock har min blivit ensamvarg de senaste åren. Puttar fysiskt tankmates mot kanten över karet. Och nu senast hade han ihjäl sin blivande sambo...sry [MENTION=18]boris[/MENTION] :([/QUOTE]
- Vad har du för storlek på tanken?
Nu när h*n e 60+ så går han i 150x85. Men har i stort sätt vuxit upp i 720 fram tills 40~. Sen betade h*n av dem sista i en av mina andra kuber på 120x80.
Tillväxten på pellets, räkmix, räkor och vit fisk:
15-25cm ca 6 månader
25-35cm ca 6 månader
35-45cm ca 6 månader
45-50cm ca 1 år
50-60cm ca 2 år
Nått sånt, man kan säkert påskynda genom mer pellets och mindre utav det andra.