Gott folk,
Har en fråga kring Scatophagus argus eller Grön Argus. Läst på flera ställen att denna otroligt tjusiga fisk kan gå i söt/bräckt/salt vatten men trivs bäst i salt som större.
Någon som har koll på ovan och kan svara på om den trivs i enbart sötvatten?
Posta även gärna er erfarenhet av denna fisk. Läst att någon haft problem med en argus som varit "dum" mot rockor och andra fiskar.
//Brinken
Det var inte svaret på min fråga men tack ändå.
Vet att [MENTION=238]THE DOUCHE[/MENTION] har en eller flera stora i sitt sötkar å d funkar bra sen har [MENTION=24]Odrie[/MENTION] haft en som va dum mot rockorna
[MENTION=54]kakan[/MENTION] Tack
Njae, min va nog mest nyfiken på rockorna och detta var bara i början, den har gått med mina rockor utan problem i säkert ett halvår och jag har kört på sötvatten enbart helt utan problem och argusen var väl ungefär 10cm ungefär. Nu har jag dock inte kvar den men den går fortfarande i sött vad jag vet.
Röd och grön ska gå bra i sött. Även den prickiga eller silvriga funkar bra i sött. Dock är röd och grön mer benägna att mobba andra fiskar. Speciellt om dem går själva. Har bara haft den silvriga/prickiga och dem var hur snälla som helst. Grupp om 3 eller mer blev jag rekomenderad.
Dom mår utmärkt i sött så länge man sköter vattnet noga iaf. Min röda har jag haft i några år nu, lite jobbig i perioder med fenbitande men det är för att den är hungrig, inte pga. aggressivitet (jagar bara andra av samma art). Dom kan äta 24/7 verkligen!!
Kul kuriosa: någon som vet vad namnet Scatophagus syftar på? (spoiler: it's gross!) :xD:
[QUOTE=THE DOUCHE;26477]Dom mår utmärkt i sött så länge man sköter vattnet noga iaf. Min röda har jag haft i några år nu, lite jobbig i perioder med fenbitande men det är för att den är hungrig, inte pga. aggressivitet (jagar bara andra av samma art). Dom kan äta 24/7 verkligen!!
Kul kuriosa: någon som vet vad namnet Scatophagus syftar på? (spoiler: it's gross!) :xD:[/QUOTE]
Bajsätare :;-P:
Check out the big brain on Bong! :D
[QUOTE=THE DOUCHE;26558]Check out the big brain on Bong! :D[/QUOTE]
::-D:
You're a smart motherfucker, that's right! :D
The Douche aka Jules Winnfield
"You know what they call a argus fish in france..." :cool:
Royal poop eater with cheese?