Arowanor och andra bentungor

»

Silver vs svart aro

Har haft en silver på närmare 65cm förut men kände att den va en aning grov för ett 720l:) men undra lite ang svart arowana lite svårare att få tag på men ack så jävla läckra! Hur e växttackten på en sån kontra silvern?
Vart hittar man/får tag i svarta arowanor!? :)
har funnits på glaser i flera månader... 4-5månader
Har jag missat i listorna isf :)
Njae ... Senaste månaden har det bara funnits silver o jardini.
Kanske innan ?
Men uppdateras ofta dom där. Vad kostar en svart då ca ?
Jag hade en svart arowana innan. Sålde den iofs vid 35cm eller så, men det gick ganska fort dit. Har inte haft en silver så stor ännu, den som jag har nu är kanske 20 eller så, men denna verkar växa ungefär i samma takt som svarten. Sen beror det väldigt mycket på hur man matar också, jag är ganska säker på att en svart arowana går att mata upp lika snabbt som en silver.

De brukar kosta mellan 1500-2500:- när de finns tillgängliga har jag för mig.
Jag hade en svart arowana innan med och växt takten är nog ungefär lika som silvern. däremot måste jag säga att den är ruggigt jävla snygg den svarta! Priset som xlnz säger stämmer nog rätt bra. Tror jag gav 2000 för min. Märker du någon skillnad xlnz på beteendet mellan silvern och den svarta?!
Sent svar, ursäkta. Jag kan inte se någon skillnad på silvern och svarta i beteende ännu i alla fall.
Okej. Jag uppfattade min svarta som mer lätt stressad än silvern men de kan ju varit just min med som va sån. Snygg är den iaf!
Ja, de svarta arowanorna är verkligen vackra. De behåller ju sin fina färgning lite längre än silvern. Jag önskar att min nuvarande silver skulle behålla det gröna skimret och röda fenorna livet ut.
dom stora skillnaderna mellan svart och silver " enligt mig" är att silver växer en aning snabbare men det kan nog även skilja på matning och individ men i det stora hela ialf.

den silvriga har en mycket tuffare attityd men det märks oftast inte fören dom kommer över ca 40cm+, då skiljer det mycket på dom två arterna ... tex att få en stor silver att hoppa krävs ändå en viss ansträngning/ överraskning medans den svarta verkar kunna hoppa om man råkar nysa i rummet, på andra sidan huset :D

jag personligen skulle välja en svart vilken dag som helst före en silver :D har man lite blått i lysrören så blir dom helt galet snygga men ordentliga täckglas är att rekommendera!

man ska nog räkna med att betala 2000kr allt annat är bara bonus , jag betalade nog om jag minns rätt 1500kr st men det är ett par årsen.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.