Köpte mig ett par vettiga inlines idag, och premiäråkte lite utanför kåken här. Jag har spelat hockey och åker utför, så åkningen rakt fram går bra...men när man ska ha stopp på 90 kilo och två meter (på grillorna) - hur gör man det om man inte vill "slajda" sönder hjulen?
/perfetto som gnider ömma rumpan
Ta sikte på något mjukt...
[QUOTE=Bong;25926]Ta sikte på något mjukt...[/QUOTE]
- Jag förstår. Då skulle jag ju inte landat på rumpan m.a.o. ; )
[QUOTE=fishkeeperkarl;25925]finns det ingen bromssak bak på annafs så kan du modda dom lite XD[/QUOTE]
- Jo det gör det, men den ger ju inte mycket till bromsverkan om man har farten uppe. Eller får du stopp med bara den, menar du?
[QUOTE=Bong;25926]Ta sikte på något mjukt...[/QUOTE]
Eller något billigt..
haha, fan blev sugen på att dra fram mina gamla nu bara för det :) Hade en tid i mitt liv då det åkte allt ifrån ramp, street (läs hoppade utför trappor och grinding ner för räcken osv)och streethockey. Tur har man lagt det bakom sig, så man inte skaffade sig mer permanenta skador ;) .
Kom ihåg att att jag lärde mig stanna som man gör på isen, ungefär. Eller så släpade man en skridskon i marken för minska hastigheten...annars har du väl fått dem bästa tipsen redan :D
[QUOTE=Sjebbe;25935]haha, fan blev sugen på att dra fram mina gamla nu bara för det :) Hade en tid i mitt liv då det åkte allt ifrån ramp, street (läs hoppade utför trappor och grinding ner för räcken osv)och streethockey. Tur har man lagt det bakom sig, så man inte skaffade sig mer permanenta skador ;) .
Kom ihåg att att jag lärde mig stanna som man gör på isen, ungefär. Eller så släpade man en skridskon i marken för minska hastigheten...annars har du väl fått dem bästa tipsen redan :D[/QUOTE]
- Men va fasen...går det sladdstanna som på is, menar du?
Jag tänker mig en situation där man kommer i god fart på en cykelbana och någon jösse plötsligt dyker upp framför. Det känns ju som att man är ganska hjälplös på rullhjul då.
Jupp, fast det beror ju helt vilken typ av hjul du har. På vanliga streetgrillor brukar det vara gummi medans aggressive hade hårdare hjul vilket tillät sladd. Gummihjul biter duktigt i asfalten, det går att sladdstanna men det kräver en del övning.
Att släpa foten är nog att föredra, det går att pressa rätt hårt.
Sladda med inlines på asfalt?? Hoppas du driver med mig nu. Sure det funkar när man kör inlines hockey osv om man har rätt hjul men på gatorna? Jag skulle aldrig testa iaf. Kanske om jag hade en grymt bra försäkring så jag kunde tjäna en slant.
Jag har alltid använt mig av slalom eller släpa ena foten.
Ang just åktekniken är det grymt stor skillnad på skridskor & inlines. Typ som att säga att IT är lika ST