sf_other

»

Mekong flundra cynoglossus microlepis

Hej

Jag undrar någon här har någon erfarenhet av denna fisk?
jag har haft två av den typen av flundra men båda dog inom en vecka för mej. jag fick höra av en "fisk gubbe" att dom är svåra att hålla.ganska känsliga och vill tydligen ha lite bräckt vatten. om någon lyckas med dessa fiskar more power till dom men för mej gick det inte och jag känner mej inte sugen på att lägga pengar på flundra nr 3
Ingen större idé.. alla flundror är notoriskt svåra.. svälter ihjäl eller dör på rent trots..
Trist att den är så svår. Jag är sugen, men det känns olustigt att köpa en fisk som jag vet kommer gå i graven pga av ren protest.
Det tåls att fundera på.
Jag hade en E.harmandi i runt ett år utan att stöta på några större problem. Jag höll den i ett eget kar där den fick ha bottnen av karet för sig själv, upplevde att större bottenlevande fiskar stressade upp den rätt rejält.
Den fick åka hem till en kompis efter ca ett år av den enkla anledningen att den var brutalt tråkig och är ingen fisk jag skulle rekommendera.
Vad matade du den med?
Inledningsvis med feeders och levande tubifex...efter en massa trilskande började den käka krill...tror jag(det var ca 5 år sedan så minnet är lite grumligt).
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.