sf_cichlids

»

kelberi?

skitskruttig bild men tror ni ser! han/hon är ca 20-25 cm.
är det en kelberi eller hybrid? tänker på fläckarna på fenorna precis som min kelberi har men inte mina monos.
Jag tror på kelrino... :)

[SIZE=1]*skrev fel, menar kelberi[/SIZE]
Den liknar inte på någon av de tre kelrinos jag haft iaf.
Lite off topic nu men jag tycker alla cichlor ser likadana ut. :D
för dålig belysnign för att se :s hade du haft vit/blått sken så ser man ju direkt om det är en kelberi eller inte. dom gula/gröna cichla färgerna försvinner så mkt i gula rör :S
nu ser jag att jag skrev helt fel haha... Kelberi menar jag ju... :ohyou:
alltså, en kelberi är nästan aldrig röd på stjärten i den storleken. Och hade du haft vitare ljus så hade man sett direkt om de är en kelberi eller inte för dom lyser så i vit ljus. Den där ser ju väldigt röd ut dessutom så de skulle lika gärna kunna vara en dålig utfärgad mono :p du har inte märkt att den stannat i växten nåt? min kelberi hona slutade växa runt 30sträcket
så fort jag fått i mitt par i nya burken så skickar jag nån bild som du kan jämnföra med. Dom kommer väl från samma ställe om jag inte minns fel :9
kan säga att jag är övertygad nu att det är en kelberi. han lyser gult! ska ta en bild när han känner för att visa upp sig!
har du bytt lysrör? ;)
jepp i ena armaturen! :)
100% bahia kelberi :)
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.