sf_other

»

Vad tror ni om denna setupen?

Hej alla glada rovfiskägare!
Är ny på denna sidan och tycker den e kanon!
Har nyligen införskaffat mig ett 720l kar (äntligen!!!) men har funderat lite på setupen, ni kanske har några tips och ideér?
Det jag hade tänkt att ha i karet är...
2 Spotted gars
4-5 Datnioider
2 Guldsömmar (har sedan innan)
3 Stora Siamesiska algätare (har sedan innan)
1 Endlicheri Endlicheri
1 Ornatipinnis (har sedan innan)
1 Delhezi (har sedan innan)
1 Royal Pleco (har sedan innan)
3 Gibbiceps (fick 3 med karet 1 ska bort sen hade jag en innan)
2 Eldålar (har sedan innan)
Säkert glömt någon liten filur men vad tror ni? ::-D:
Jag tror på att skänka gibbisarna och köpa/bygga ett jättefilter.. var redo att uppgradera också.. datsen kommer (om gud vill) växa ur ett 720..
håll koll på gibbarna som sagt,dom kan få för sig att suga i sig slemskiktet på fengäddorna,det e inte bra=)
Skulle göra som katpenen säger, gibbisar skiter så förbaskat mkt och har en förkärlek till att suga på fengäddor.

Skulle datsen växa ur ditt 720 så kan du sälja dem och köpa ett till 720 :D
Ska inom något/några år skaffa ett större kar så förhoppningsvis växer dem inte ur det innan dess. ::-D:
Ja juste, hade en RTC innan som gibbicepsen var på några gånger men inte så farligt.
Om nu dattsen skulle växa ur så finns det väl gott om köpare här, hehe ;)
Absolut.. men daats som växer ur ett 720 säljer man inte.. man uppgraderar.. och man gör det genom att gå ut på tomten och tända fyrbåkarna som man staplat upp i förväg (bemannade 24/7) som signalerar till glasmästaren att det fan i mig är dags..
Siamensiska algätare brukar "försvinna" spårlöst i rovfisktankar...
[QUOTE=Esox;23953]Siamensiska algätare brukar "försvinna" spårlöst i rovfisktankar...[/QUOTE]

Kan relatera till detta
[MENTION=58]Cpt Migraine[/MENTION] HAHAHA, som alltid levererar han en läsvärd text :)
Haha aha är det därför det är en hög med ved på lägenheten? Får nog upp och dunka på lite bensin så det brinner bra den dagen jag behöver nytt kar! ;)
Mjo har räknat ut att det lär hända med siameserna...
Hmm har precis köpt en Fluval fx6a behövs det mer än så??
Hade ju inte skadat med 2.. Ändå relativt mycket last i det 720, men man kan ju byta vatten oxå!
Skulle säga som jozi.. antar att du köper dem i små storlekar och du lär tappa fisk och lära dig av det så du märker nog själv när det är läge att uppgradera.. men ja.. ett till större ytterfilter skulle ju inte skada..
Lägesrapport:
Gjort mig av med 2 gibbiceps.
Skulle fått 5 dattar, fick bara 1... resten kommer nästa vecka. Dock äter den både räkor och pellets med STOR glädje! ;)
Även fått hem en BG och endlicherin båda mår tipp topp. :D
Delhezin och ornatipinnisen går i ett annat kar annars blir nog dem andra mat...
Håller nu tummarna för att dattsen trillar in på tisdag! Yiiihaa!
Bra där! :) håll den på pellets!
Den kommer fram till rutan hela tiden och tigger mat, haha helt underbar firre! Förstår verkligen varför folk är så "kära" i dem! ^,^
Kan även handmata datten sen några dagar tillbaka, hell yeah! :D
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.