Off topic

»

En underlig dag på djuraffären

En gång för inte allt för länge sedan när jag skulle in och köpa medicin mot vitaprick hos min lfs så kom det en lirare med en liten unge och ställde sig bakom mig i kön medan expediten letade efter medicinen vid kassan. Då denna person bakom mig hörde att jag skulle ha vitaprick-medicin så kom han med följande historia:

"Visste ni att vitaprick motsvarar sjukdomen tuberkulos hos människor och att när sjukdomsvågen av tuberkulos kom till sverige så fann de ett samband med att de som klarat sig från den hade haft fiskar med vitaprick och medicinerat och då kommit i kontakt med vitaprick-medicinen och i sin tur blivit immuna mot tuberkulos"

Jag bara höll med och sa nåt i stil som "aha, det visste jag inte" och gick sedan iväg med min medicin. Jag trodde inte en sekund på denna person och det gjorde nog inte expediten heller.

Sjukt skum dag eller finns det nåt samband mellan sjukdomarna? vet dock inte hur man får tuberkulos men detta lät högst tvivelaktigt.
Han hade ingen aning om vad han pratade om. Förmodligen heltidsmytoman med en släng av allmän dumhet. Vitaprick beror på en parasit och lungsot (tuberkulos) orsakas av en bakterie.

Inget av det han så har en gnutta sanning i sig. Tråkigt att han ynglat av sig, den ungen kommer inte ha det så lätt senare i livet.

Edit: han kan iofs ha tänkt på fisktuberkulos, men det är också en helt annan sak och det blir bölder på huden istället för att lungorna drabbas för de människor som blir smittade. Sjukt ovanligt att någon människa skulle drabbas dock. Behandling för fisktuberkulos är lite lurig, tar lång tid att bli av med om man har otur men ofarligt. Fiskar som blir smittade är det dessvärre rätt kört för.
[QUOTE=Malfunkshun;2370]Han hade ingen aning om vad han pratade om. Förmodligen heltidsmytoman med en släng av allmän dumhet. Vitaprick beror på en parasit och lungsot (tuberkulos) orsakas av en bakterie.

Inget av det han så har en gnutta sanning i sig. Tråkigt att han ynglat av sig, den ungen kommer inte ha det så lätt senare i livet.

Edit: han kan iofs ha tänkt på fisktuberkulos, men det är också en helt annan sak och det blir bölder på huden istället för att lungorna drabbas för de människor som blir smittade. Sjukt ovanligt att någon människa skulle drabbas dock. Behandling för fisktuberkulos är lite lurig, tar lång tid att bli av med om man har otur men ofarligt. Fiskar som blir smittade är det dessvärre rätt kört för.[/QUOTE]

Visst har han med stor sannolikhet fel, troligen så har han blandat ihop saker, händer ofta, man behöver inte vara heltidsmytoman eller dum för att ha fel i saker och ting. Det kan hända den bästa, ser lika konstiga kommentarer från folk hela tiden på diverse forum, och jag skulle inte kalla dem mytomaner för det.
Ja, jag vet inte vad jag ska säga om saken. Han kanske hade väldigt livlig fantasi eller så hade han blandat ihop en jävla massa i huvet. kändes som sagt mycket märkligt
Helt lobotomerad, det hör ju jag det!
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.