Dessa odlas ju här i landet (som matfisk) någon som vet om man kan köpa en levande fisk från såna odlingar? :)
oooj fåru reda på nåt så pma mig direkt bäste herr bong,extremt intresserad isf.Kommer du upp mot sthlm nåt så kan ju jag fresta dig med en väldigt social batrachus runt 30 med mkt brunt i oxå!=)..
Det finns en odling i kungälv och en i skåne nånstans, undra om man ska ringa och fråga :D Batrachus är för små ;)
Man får köpa levande av dom, minst 100 st 30-50:- st men det verkar bara vara om dom är till för konsumtion.
[QUOTE=djr83;23567]Man får köpa levande av dom, minst 100 st 30-50:- st men det verkar bara vara om dom är till för konsumtion.[/QUOTE]
Haha 100st? :s då måste jag bygga större kar :p
[QUOTE=Leopoldi;23589]Lägg 98 i frysen...[/QUOTE]
Problemet är att jag inte äter fisk :p Men man kan ju göra räkmix på dom ;)
Kul, jag har en kompis som är Algerisk.. 8-)
Köper du in bong så kan jag ta två! ...kom igen nu gubbar behövs bara 94 köpare till!! :P
Det behövs några köpare till också... det var minst 100 som gällde och så fick det inte vara en engångsföreteelse. Så det innebär absolut minst 200 st, antagligen fler :)
äh man lär ju kunna snacka med dom så dom gör ett undantag på sidan om..
Jag har inte fått något mer svar alls sen jag sa att det var för akvariebruk, trots att jag nämnde att antalet inte var något problem.
Därför ska man inte säga något om det.. det är en helt annan procedur att sälja "sällskapsdjur" än mat.. helt andra tilllstånd, kurser, pappersarbete osv.. tror vi kan gglömma att ta det den vägen om ingen känner någon där personligen..
[QUOTE=Cpt Migraine;23778]Därför ska man inte säga något om det.. det är en helt annan procedur att sälja "sällskapsdjur" än mat.. helt andra tilllstånd, kurser, pappersarbete osv.. tror vi kan gglömma att ta det den vägen om ingen känner någon där personligen..[/QUOTE]
Jaha, jag antog att det var hårdare regler när det skulle bli mat...
Det kan vara lika mycket regler men jag tror inte de regelverken överlappar varandra.. alltså blir det nog krångel.. det är min teori iaf.. vet att någon försökte köpa gädda så och att det blev trubbel..