Går i tankarna att köra ett kar i måtten 120*120*60 då man kan ta in de på höjden i lägenheten har ett problem att är karet för djupt så även om det teoretiskt går in i lägenheten så är de för långt att klara svängningarna i trapp och i själva lägenheten. mitt 160*60*60 kom precis in i vardagsrummet va trångt i hallen..
Frågan är vad är rimligt o betala från en glasmästare? ska va helglas kar
håller som bäst på att kolla runt..tips mottages gärna i skåneområdet på akvariebyggare.
Tänker inte göra det själv har limmat småkar men där går gränsen .
Absolut lättast och närmast sanningen kommer du om du ber om priser från så många glasmästare som möjligt. Det e skit samma om dem bor nära eller ej då det är priset du är ute efter.
Mejla, säg 10 st så bör du få en ganska rimlig uppfattning.
Sen när du fått ett "medelpris" så är det ju inte förbjudet att pruta ner en lokal glasmästare dit då du faktiskt har ett argument till varför.
Tips är att kolla med majornas glas. Jag hörde vad ett kar som är 130x130x50 skulle gå på, de skulla ha ca 8000kr för det. Helt okej tycker jag.
Min lösning är google "glasmästare/glasmästeri skåne" mailat alla firmor med mailadress i skåne ska ringa en jag blev tipsad om också :)
dåligt med bud än dock men fått ett riktigt trevligt bud =)
jag har ju ett 120*120*50 det började kännas litet ganska fort :-( om jag skulle bygga nytt skulle jag sikta på 150*150 eller 200*120 eller så. kostar ju så lite att gå upp i storlek ändå.