Akvarium och teknik

»

Tagit bett ur silikonet!

Har några skivtetror som har tagit bett ur silikonet på karet! Små 3mm halvmånar i kanten på silikonsträngen på botten mot framrutan i ramakvariet, är det nån risk att det kan släppa med tiden?
http://i.imgur.com/luBcUMf.jpg" />
Kunde dom ta bett ur siliconet är det nog ganska kasst. men släpper gör det inte, då ramen håller ihop det och siliconet där mestadels är till för att täta =) Ner å tryck ner naglarna i siliconet å se om det är fnöskigt :P
Du behöver nog inte vara så orolig dock, Skulle du vara de så äre bara att silicona om =)
Inte för att vara den som är den, men är du säker på att det är skivtetrorna och inte "naturligt" slitage?
För så där började silikonet på mina två 540L att släppa.
Och sen gick botten rutan på båda med kort mellanrum.

Kan du "nypa" bort silikonet själv?
Var enda stället där sanden var borta, skivorna hade bara varit i i några veckor, då dök det upp, fler o fler märken :p Karet är bara ett par år gammalt också, så silikonet är fräscht
Ok, så länge du kan känna att silikonet är oko så ska det inte vara några problem.
Det är ju trots allt mellan skivorna silikonet gör sitt största jobb.
Ska känna, nu har du gjort mig nervös ;)
Yttersta mm lite narig och ev nån mm flik som
Mest, lyckades inte direkt få bort ngt med naglarna. Nått att bry sig om? :s
[QUOTE=Esox;23699]Yttersta mm lite narig och ev nån mm flik som
Mest, lyckades inte direkt få bort ngt med naglarna. Nått att bry sig om? :s[/QUOTE]

Är det Ocean Aluram akvarium? ::-D:
Annars skulle jag nog sitta lugnt i båten.

Jag kunde ta bort stora strängar efteråt :heheh:
720 Alukar,svartlackerat men osäker på märket dock
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.