Projekt och DIY
»Hemmagjorda Reflektorer
Tänkte lägga upp en liten snabb DIY tråd, dom flesta har säkert redan vetskap om detta men nån kanske kan komma till nytta med de iaf :) har bra ljus för fiskarna i karet men ville ha lite extra längst bak för att få fram lite mer djup av karet och en till ljusramp hade blivit lite för klumpigt att få in.
Var därför och köpte led belysning på IKEA idag för 199:- Och för att få lite bredare ljus över karet och slippa att bli blind när man kollar mot karet så gjorde jag en egen reflektor :)
LEDen jag köpte
[ATTACH=CONFIG]827[/ATTACH]
Materialet jag använde mig av
[ATTACH=CONFIG]828[/ATTACH]
Sen va de bara börja klippa och klistra :)
(Kommer i nästa inlägg)
Såhär vart skillnaden, Den till vänster med reflektor och den till höger utan.
Sen för att få de att reflektera ytterligare bra så kan man sätta i aluminiumfolie vilket jag valde att göra.
[ATTACH=CONFIG]826[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]824[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]825[/ATTACH]
Sen för att få de att reflektera ytterligare bra så kan man sätta i aluminiumfolie vilket jag valde att göra.
Tog typ en kvart att göra dem två och sen kostade det bara 199:- kan rekommenderas!
Var därför och köpte led belysning på IKEA idag för 199:- Och för att få lite bredare ljus över karet och slippa att bli blind när man kollar mot karet så gjorde jag en egen reflektor :)
LEDen jag köpte
[ATTACH=CONFIG]827[/ATTACH]
Materialet jag använde mig av
[ATTACH=CONFIG]828[/ATTACH]
Sen va de bara börja klippa och klistra :)
(Kommer i nästa inlägg)
Såhär vart skillnaden, Den till vänster med reflektor och den till höger utan.
[ATTACH=CONFIG]826[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]824[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]825[/ATTACH]
Tog typ en kvart att göra dem två och sen kostade det bara 199:- kan rekommenderas!
Inga rockningar
Infogade resten av bilderna här :)
[ATTACH=CONFIG]829[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]830[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]831[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]832[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]833[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]829[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]830[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]831[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]832[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]833[/ATTACH]