Finns ju ett gäng här som har paddor av olika slag så tänkte det vore kul med en tråd.
Var å hämtade en 20+ chinchong läderpadda idag,vet ju att [MENTION=78]Hemsk[/MENTION],Bongen mfl har sådana så vore kul o veta hur ni upplevt era?,Har dom funkat med fiskarna lr massa tjuvnyp o gruff?.Några andra problem?
Jass du din finkelfilur hämta du offshors? Pics on demand älskling:)
Kommer såfort den börjar bli lite mer social=),ligger mest nergrävd nu,nackdelen med mkt bottensubstrat haha=)
Hade ju en för ett tag sen. Sjukt ballt djur, men min funkade inte så bra med rocka iaf. Han blev lite biten i disken. Sen så sket sköldpaddan så in i helvete med... Han åt bra med pellets, och sket mer än alla andra fiskar i karet sammanlagt kändes det som.
[QUOTE=Svampus;22721]Hade ju en för ett tag sen. Sjukt ballt djur, men min funkade inte så bra med rocka iaf. Han blev lite biten i disken. Sen så sket sköldpaddan så in i helvete med... Han åt bra med pellets, och sket mer än alla andra fiskar i karet sammanlagt kändes det som.[/QUOTE]
HAha aa befarade det men ääh får se hur det går haha,skit känns det som (just nu iaf haha) att jag kan leva med för att kunna ha reptil igen utan att behöva köpa nytt terrarium,problemet kommer om han börjar hugga efter fengäddor o jaggan,då ryker den.
Läst på duktigt om dom o som vanligt står det ju på mfk att dom skall gå helt själva i karen o tar stora arowanor o bla bla bla.Men då jag vet hur mkt omotiverat snack det är på 99% där som inte ens vågat testa vissa blandningar så vore det roligt att höra från tex [MENTION=78]Hemsk[/MENTION],han har väll haft sin länge med fiskar nu!? [MENTION=74]Offshore[/MENTION],Hur funkade denna för dig med fiskar?.
Läste även på olika reptilsidor att alla mjukskal klassas in som snappers,nån som vet om det stämmer?,när man ser hur långa halsarna är samt näbben så förvånar det ju inte än om det är så iaf.
Min funkade inte med rockor då han bits och river på disken när han klättrar över dem. Med övriga firrar gick det hur bra som helst :)
haha TUr att man inte har några planer på att skaffa nån rocka på lååång tid då=).Skulle ändå aldrig funka med dom större fengäddorna jahar=)
Fick syn på denna filur
[ATTACH=CONFIG]4485[/ATTACH]
Någon som har erfarenhet av Matamata
hur mycket landdel osv behöver dom samt hur humöret är?
Mata mata suger väl in rätt stora firrar? :p Men sjukt häftiga är dom :)
Min apalone spinifera funkar bra med fiskarna än så länge :)
Tycker den var riktigt tuff men det gäller vell som med allt annat som är glupskt att ha tillräckligt stora kollegor i karet
matamata skulle jag inte ha med nån fisk. lite som en snapper fast mindre. min apalone ferox har jag haft med fisk sen han var stor som en 5krona. nu är han större än en handflata. inga problem än så länge :)
Ska man ha en sån med firrar så lär det va stora paimor haha,Läst nåt förr om 45cm över skalet o 12-15kg som fullvuxen´mata mata,stadig best.
Mobilbild men man ser ju den iaf
[ATTACH=CONFIG]4491[/ATTACH]
Nu syns den.Men tyvärr var det inte så mkt att se haha.Sköldis e aldrig still så lite krånglig att fota,o så fort man kommer fram för att fotabörar den simma mot ytan för att den tror det är mat-dax haha.20+ över skalet,säkert 23-25,riktigt stor o fin=).
O nej vattnet e inte grumlig utan skitkamera på luren som inte har nån blixt samt bara främre lysröret tänt=)
Tyvärr är det inget som syns:(