Hej. Startar denna tråd för de folk som har eller är intresserade om våra svenska fiskar om hur det går i akvarium, om hur de klarar kallvatten osv. kan starta med denna lilla sutare som jag lyckades få upp i en bur idag under isen :ohyou:
Kul tråd :) varför laddar du inte bara upp fotona på denna sida? xD
Har dom i mobilen, så jag har ett program för att lägga in koderna från bilderna från mobilen till hit :) Mr. Farox, du kan väl bidra med dina borrar!? Jag menar, du har ju haft raggryggade fiskarna i snart ett år :D
Finns det inte redan än tråd som heter typ vf fiskar vi själva tagit lr så?..
Hursom,kul med svenska fiskar,haft löjja,mörtar o jävla massa borrar mellan 15-32-33cm i karet,borrara blev jävligt sociala o käkade pellet så det small i vattnet tämligen omgående.
Iår satsar jag på 30+ gädda!.
Nu dog mina abborrar tyvärr :/ Körde ju tropiskt och de klarade det ungefär 8 månader och växte på bra men sen blev de sega. Ska gräva fram lite bilder imorgon på dom.
haha :D Otroligt härliga fiskar helt klart! Kan handmata den också :)
Inskaffat mig lite mer skoj i karet nu:)
Hadde helt missat denna tråden, sjukt coolt me en sutare ju :)
Ja absolut! superhärlig fisk. Synd bara att den är jättenervös nu i 450 literset :/ Skaffat mig abborrar, mörtar och en skygg gärs också :)
Måste höjja ett varningens finger här.Passa dig för mörtar o löjja med borrar,testade det flera ggr i fjol,gick inge bra,borrarna äter ju löjjor o mört i det vilda o dom reagerar som fan när dom ser dom dra runt vid matning osv i dom flesta fall vilket resulterar i att mört/löjja för stor för att käka får fjällen avskalade tillslu.Fick nacka en 5-6 mörtar o 2 löjjor till slut förra året pga borrar i mitt 567=/.
Hoppas undantaget blir i ditt kar o att detfunkar dock!
Är det ingen som håller ål? En polare hade ett 300liters i källarn det vi hade två feta as, åt allt man slängde i :D tyvärr tappade vi kontakten några år så jag fick aldrig se hur stora dom blev :(
Tänkte försöka beta av gädda,gös o ål i karet i sommar faktist.Varit nere i drevan o fiskat 5-6 gånger senaste veckorna i jagt på gädda o gös utan napp tyvärr.ål e en plan men verkar inte vara så lättfiskat där med tanke på det minimala beståndet.
Ligg lågt.. tips från coachen..