Rockor

»

Endlicheri och öronålar med rocka?

Jag är sjukt sugen på att skaffa rockan potamotrygon orbignyi (?) ska inte bli så värst stor om jag förstår det rätt och den ska tydligen funka i ett 500l kar.
Vill gärna ha lite mer info om dessa, skötselråd, vatten kemi och socialt.
Tack! :)
Alla rockor blir för stora för 500l kar,men dom mindre kommer man ju kunna hålla bra länge innan dem behöver större=).

Jag har ingen erfarenhet av fengäddor med rockor därimot ganska mkt av fengäddor överlag.Så måste fråga hur stor endyn är?,Kan bli bra jävla sura när dom passerat 35cm nämligen=).
Två honor på ca 25cm inte sett dom på länge då jag nyss har flyttat och har dom hos en polare. Dom hugger lite mot varandra vid matning men annars är dom himla snälla och tålmodiga mot ålarna som är överallt och ingenstans, på under och säkert i munnen på endli honorna! :P
Förästen, hur stort kar ska man ha för dessa då? Zoopet säger att 400l och 160cm ska gå då de blir 35cm..
När man nämner size på rockor så är det diskdiameter och inte totallängd med svans :p tror nog dom blir större än 35 i diam? Sen är zoopet inte trovärdiga i sina artbeskrivningar :p av egen erfarenhet så tycker jag ett 720 blir trångt när rockor närmar sig 25-30 t.ex
fett me felpost
Hmm, det - på ren svenska, sög.. Jag gillar mina gäddor och ålar men känner att jag behöver mer utfyllnad i akvariet.. :/
Äh.. jag har fengäddor och rockor, de funkar finfint ;)
Storlek på akvariet? :)
Nu svarade jag dig på zoopet men reticulata, scobina och hystrix kan fungera bra länge och är priset mindre viktigt får du alltid en rocka såld.. 960 fungerar förmodligen livet ut på iaf scobina.. förhoppningsvis dyker fler in.. börjar tröttna på att skriva från luren nu haha..
Skulle vilja flika in att måttet på karet är av större betydelse än literantalet.

Dina tankmates vågar jag inte ge mig in att svara på då mina kunskaper är vaga på den typen av fisk.
500 liter =200x50x50?

Edit:odries kar tror jag är på 450 liter till sina reticulata.
Mitt är på 640, 2 retics i mitt 180x60x60.
så va det ja, sry :ohyou:
Mitt 500 ligger på 160*55*60 b*d*h
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.