Bengäddor

»

Matning av större gar

Kanske en dum fråga men kan man övermata sin gar har 3 st mellan 40 och 50 cm som är konstant hungriga kan man ge dom för mycket mat?

Hur mycket brukar ni stoppa i era och av vad?
Dom äter allt...
A eller f-gar?
Har dom 3 som såldes som Spotted ifrån glaser tidigare i år men kan nog kalla dom för f-gar
Min f gar som e krokigast i stan är oxå konstant hungrig han e nog iaf 35cm
Vad matar du med? Jag matar mina 25cm floridas ganska hårt utan tendenser till krokhet. Utfodrar hikari jumbo carnisticks.

Har dom alltid ätit som hästar?
Har bara haft dom i totalt ca 2månader lite mindre på den sista men dom äter allt som sagt
Carnisticks, räkor oskalade och skalade samt små löjor
Hur min har blivit krokig vet ja ej fick den så här av odrie på forumet . Tror d har me stressen att göra att den va krokig gick me aro mm
Krokigheten kommer inte efter 20cm om du inte manglar den eller nåt.. i ditt fall skulle jag nog mata på.. mina stora har inte haft några tendenser till att bli övermatade.. får de för mycket lägger de sig och avlider på botten några timmar och ser bakfulla ut men annars inga konstigheter.. de kan nog avgöra rätt bra själva vad de får i sig.. :)
Jo krokigheten är jag inte så orolig för är inga stickor jag pratar om utan snarare att dom börjar bli falukorvar:) Var just övermatningen jag oroade mig för att dom ska må fördåligt av för mycket mat i sig
Mina har gått relativt själva sen yngel och jag har ändå matat dom ganska bra me carnisticks. Inga krokigheter alls. Så de är nog många faktorer som spelar in till att dom blir krokiga.

Vattentemp, utfodring, utrymme, andra fiskar, inredning, placering av kar m.m
min f-gar är galen i laxpellets som den norpar från botten framför näsan på rockorna :-D
[QUOTE=blackmolly;21093]min f-gar är galen i laxpellets som den norpar från botten framför näsan på rockorna :-D[/QUOTE]

Min gamla?=S.den ville inte ha lax-p här o tog bara räkor från botten då sista 2 veckorna,annars bara flytpellets typ=).Kul att det går frammåt men ta´t lugnt med laxpellets på den,för fin för att bli krokig lr missbildad haha=)..
den plockar mat både från toppen och botten, räkor, laxpelletes, carnisticks. jag har börjat ge lite carnisticks som jag delar när jag matar med laxp. så han inte ska ta för mycket :-D
OK Kul=).Började som sagt med att ta från botten bara 2v innan du tog den av mig,var riktigt kräsen me att bara ta från ytan innan=).Hela Carnisticks o cichlid carnivore var favoriter här=).
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.