Tigerfiskar och abborrar

»

Lates diskussion

1/8
Finns det någon som kan ge lite info om olika lates sorter och var man får tag på dessa? Hur fungerar dom med andra fiskar osv?
Det finns ett helt gäng, nagra asiatiska som stenman kanske kan ge lite info om, minst 2 afrikanska, ett gäng australiensiska, nordamerikanska och europeiska.. Både söta och salta.. Det är ett jävla släkte att ge kortfattad info om i alla fall.. Inga riktigt aggressiva iaf bortsett från ett par av de australiensiska och även det beror på om du vill räkna in grunters och mangrove jacks osv..
Låter som om det finns en hel del att välja på, men hur är det med att få tag på dessa?
[QUOTE=Odrie;2114]Låter som om det finns en hel del att välja på, men hur är det med att få tag på dessa?[/QUOTE]

niloticus har grossisterna inne ibland vet jag iaf. sist gick dom på 800-900 för små rackare när jag sökte på a-lagrets listor
Jo, på fisklistan har glaser en sån på 10-12cm som kostar 1176. Ä de ungefär va man får ge? Blir inte en sådan gigantisk?
[QUOTE=Odrie;2121]Blir inte en sådan gigantisk?[/QUOTE]
Gigantisk och Lates är synonymt med varandra.
Men går det hålla en sån här i ett 620 över huvudtaget?
Ja absolut även om jag inte har en aning om dina mått på karet. Så snabbt tycker jag inte att de japanska växer, blir mest tjocka.
Det är på 180x60x60.
[QUOTE=Cpt Migraine;2110]... nordamerikanska och europeiska.. [/QUOTE]

Helt 1000 på det? Vad jag vet så finns dom bara i Oceanien, Afrika och delar av Asien.
Tror han tänkte på Perch eller snapper
[QUOTE=Freke;2137]Tror han tänkte på Perch eller snapper[/QUOTE]

Exakt.. :) vi får väl se vad det blir av tråden..
Minst tio tecken..

[YOUTUBE]MAI-bzsB_nY[/YOUTUBE]
SÅ ska det se ut! Hahaha, fan det va bra många räkor det:D

Ska se om jag kan få ihop ett klipp jag med...
RIKTIGT trevlig L.Japo , inget fel på rockorna heller för den delen " lite avis"
[QUOTE=Sjebbe;2730]SÅ ska det se ut! Hahaha, fan det va bra många räkor det:D

Ska se om jag kan få ihop ett klipp jag med...[/QUOTE]
Haha, det går att få i honom minst en 4-5 räkor till om det är så. Helt bottenlös. :rolleyes:
När det ser ut sådär måste det vara roligt att mata
Riktigt roliga att mata verkar det som!! =D I första inlägget ställdes en bra fråga- hur är dom med andra fiskar? Det vore ju nice om dom är lätta att hålla med andra och inte lika hetska som tex. cichlor.. Någon som vet?
Min japan är inte alls lik Stenmans första japan. Hans hetsåt och kastade sig över allt medans min lungt och fint lapar i sig allt eftersom.
Min har inte visat några direkt aggrotecken men visst är det lite rang imellanåt. Främst mellan japanen och tigrarna.
är det sant att en lates niloticus (stavning) blir 85-1m i akvarium?
1/8
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.