Tänkte limma ett helglaskar i dagarna och undrar du vad som ser bäst ut svart lr transparant och vilket märke osv som är bäst
mycket tacksam för svar behöver ha det klart om 3 veckor typ
Smak och tycke men generellt brukar ju svart bli bättre, speciellt över tid.. Hur stort ska du limma?
är också inne på svart känns helt klart snyggast... karet blir 190x110x80
Hahaha.. Fan vad sjukt.. Brorsan är på väg tillbaka i hobbyn nu och det är exakt de måtten han inte ville ta sig råd till.. Ring till en glasmästare med gott rykte och hör med dem vad de brukar använda.. :)
[QUOTE=Leopoldi;20191]15 mm??[/QUOTE]
håller jag för mig själv vad det är;)
[QUOTE=Cpt Migraine;20192]Hahaha.. Fan vad sjukt.. Brorsan är på väg tillbaka i hobbyn nu och det är exakt de måtten han inte ville ta sig råd till.. Ring till en glasmästare med gott rykte och hör med dem vad de brukar använda.. :)[/QUOTE]
roligt om man kan inspirera någon:)
men det måste juh finnas massor med folk här som limmat och vet bra märken?
[QUOTE=Billy.G;20193]håller jag för mig själv vad det är;)[/QUOTE]
Isf har du 12 or...8-))
Det är inte sortens silikon som gör skillnad det är en eller två lådor som gör skillnad...
så det finns inga sämmre sorter utan det är bara att inte snåla med gukka
Kör du 12 eller 10 lär du ju köra ram och stag även i botten.. Tips från coachen..
har stag och ram till både topp och botten och det är 12 mm vet att det är lite klent men snål som man är så fick det bli det och händer det något så löser man det då;)
men nu pratar vi silikon tycker jag glaset är jag väl medveten om vad jag gjort, var bara silikonet jag var nyfiken på om det fanns mindre bra och mera bra fabrikat:)
Ok, bli inte grinig, vi gillar bara tanken på att även billyG ska få behålla sin försäkringspremie och parkett ;)
jag blir inte grinig;)
men nu ska det varken stå på parket lr i lokal som det spelar någon roll i vad som händer
Sir yes sir.. Som leo säger.. Rikligt, se till att ha bra stöd, kilar osv.. Se till att silikonet behandlats väl bara.. Inga klumpar, inte från någon polares bil (hantverkare) som varit fryst osv, inget antimögelmedel i.. Ja, you know the drill..
12 mm räcker gott om man limmar rutorna mot botten och inte på. En vän till mig hade ett 200*100*100 kar i vanligt 12mm glas, han hade det i 15år sen skar vi ner det och siliconet satt som berget fortfarande :) Detta var limmat mot botten.
Hans bror hade ett 200*70*70 i 10mm glas som var limmat på botten. 10år höll detta sen vaknade han en natt av det fina ljudet när framrutan släppte från botten och tömde 900 liter vatten ut i huset :s
häftiga mått!!
lycka till.
[QUOTE=Byggare Bong;20223]12 mm räcker gott om man limmar rutorna mot botten och inte på. En vän till mig hade ett 200*100*100 kar i vanligt 12mm glas, han hade det i 15år sen skar vi ner det och siliconet satt som berget fortfarande :) Detta var limmat mot botten.
Hans bror hade ett 200*70*70 i 10mm glas som var limmat på botten. 10år höll detta sen vaknade han en natt av det fina ljudet när framrutan släppte från botten och tömde 900 liter vatten ut i huset :s[/QUOTE]
Just det karet du nu nämnde fick jag mod ifrån och det ska limmas mot botten med extra ram runt