Arowanor och andra bentungor

»

Arowanaimporten

1/11
Efter mycket strul med felaktiga document & personliga skäl är nu allt äntligen klart. Jag ber om ursäkt för att det tagit sån tid vilket inte är normalt. Men jag måste bara säga till mitt försvar att det inte är jag som strulat eller dragit ut på det. Utan jag har gjort allt jag kan för att snabba på allt.

Så nu får vi försöka komma fram till ett datum som kan passa att få hem allt. Jag ser helst att det blir på en måndag då tullen är öppen på landvetter några timmar. Lite lättare att sköta allt där än att åka ut i hamnen å göra det bland folk som inte är så vana vid cites. Men går det inte så går det inte. Men det måste vara en vardag för helger går inte med cites. Eller jag vågar inte riskera strulet som kan bli med cites när tullen är helt stängd som den är på helgerna.

Ni som nu vet att ni har saker kvar att betala får lösa det innan fiskarna kommer.
Tycker vi tar det som passar dig bäst Andreas all cread för det du fixat:)
Indeed! Men tänkte på, det tar ju inte direkt 2h att flyga från asien, hur funkar det att isf börja resan på lördagen/söndagen. De måste ju ändå mellanlanda i exempelvis frankfurt eller?
Vilken veckodag som helst funkar för mig. Jag tänkte passa på att göra lite andra besök i samband med att jag hämtar fisken så om det går så skulle det vara bra med ett par veckors framförhållning iaf :)
För mig kvittar det också.
Men det är bra om man får veta det någon vecka i förväg./Niklas
Spelar ingen roll, det finns alltid sjukskrivning eller semesterdagar att plocka ut! (:
Jag kommer erbjuda skjuts längs med E4an också upp till sthlm, bara att PMa för detaljer.
Grejen är ju att nu kommer påsken så då kan vi räkna bort den direkt. Jag vet oxå att våran randiga lilla tigertjej är upptagen nån vecka efter det. Så vad säger ni om måndagen den 15e? Jag går på jouren igen den 18e så efter det går inte på en vecka. Den 24e apr går även ett av cites intygen ut så då måste jag maila Singapore å försöka förlänga även detta intyg. Det vill jag hels slippa då jag redan behövt göra det en gång med ett av intygen. Jag vet inte riktigt hur flygtiderna ser ut iår. Men tidigare har det vart ca kl 12 eller 16 som fisken kommer. Beror på våra vänner i Danmark. Men det beror lite på vilka flygbolag man flyger med. För när fiskarna sen landat måste vi åka hem till mig med allt å börja sortera fisken så alla får rätt. Det är lite jobb men finns inget annat sätt.
Jag tycker att måndagen den 15e blir kanon! Jag hoppas att jag inte haha något då. Det är väl bara att se till att det passar då, vi behöver inte dra ut på det mera. Passar den dagen dig så tycker jag att folk får anpassa sig efter det.
15 blir bra om det passar dig
Ja, bestäm att det blir 15:e så har vi ju bra med tid på oss att planera vad som nu behövs planeras.
15e Blir kanon för min del
Ja funkar 15:e bäst för dig tycker även jag att vi kör på det.
Shit,hur många här ere som skall ha aros därifrån egentligen:p.Mest rtg´s lr massa crossbacks,banjars osv oxå tro?
Jag kan inte veta till 110% att det blir 15e. Men jag ber han kolla med flygbolagen & så att han djälv kan den dagen. Bättre att vi är ute i god tid.
jag måste säga att jag är riktigt förvånad över att alla verkar kunna iallafall:)
[QUOTE=Freke;20202]Jag kan inte veta till 110% att det blir 15e. Men jag ber han kolla med flygbolagen & så att han djälv kan den dagen. Bättre att vi är ute i god tid.[/QUOTE]
Hur långt innan kan man veta till 110% att det blir? Eller är det inte garanterat förrens flyget faktiskt har åkt?
Jag hoppas att vi snart kan bekräfta ett datum så det går att planera in resan. För mig kvittar det egentligen vilken dag det blir bara jag får veta lite innan :) Men hoppas att den 15e funkar, jag är ledig då i alla fall..
[QUOTE=djr83;20204]Hur långt innan kan man veta till 110% att det blir? Eller är det inte garanterat förrens flyget faktiskt har åkt?[/QUOTE]

Inget är garanterat förens planet landat i gbg & fiskarna är här. Men bokningen vet man innan. Sen om det blir instälda plan osv är som det är.
15:e funkar för mig oxo. och om jag inte själv kan så skickar jag väl frugan :-)
1/11
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.