Rovmalar

»

Stortrutarna (Gulpers,pacman,grodmunnar mfl)

1/2
Samlingstråd för dessa lustiga malar) tänkte jag.

Har blivit erbjuden en 15 cm gulper i byte mot fisk jag har.Det finns väll 2-3 malar som går under namnet om ja inte misminner mig?.men detta är en batrachus i alla fall.

Jag är medveten om att dessa är hungriga satar och att dom kan ta fisk upp till dubbelt så stora som dom själva osv osv.Men är det någon här som testat att ha gulpers med annan fisk?,Jag kommer ha denna med fengäddor mellan 25-40+cm,30cm malabaricus,jagga osv osv tills jag tycker det verkar bli för riskabelt om den stunden kommer.Dela gärna med er av era erfarenheter osv här då jag har lite ångest trots jag redan bestämt mig för att byta och nu kommer göra det.
do it! hade inte [MENTION=238]THE DOUCHE[/MENTION] en pacman på typ 50cm?

ja måste ha en chaca chaca!
Jag skulle inte chansa :P hört mycket rövarhistorier
Jag hade inte chansat.
Min har ätit upp 2 st fengäddor och en odoe.
Fengäddorna var dubbelt så långa som han.

[ATTACH=CONFIG]4128[/ATTACH]
Asså de där fiskarna är sjuka! xD mun med fena
Men WTF! Vilken jävla buk!
Några bilder till
Haha, så jävla go fisk det där.. Vilken jävla aptit, tog det lång tid för den att smälta det där?
Har för mig att det tog max en vecka, sen var han som vanligt igen
Jag vet faktist om en på 15cm som skall ha tagit 20cm++ aro samt en över 20 som tagit en motoro på 25 över disk som en taco in i truten.

MEN denna har tydligen alltid gått med tankmates samt aldrig tagit nåt.O jag har/haft trots allt haft mkt fisk som enligt folks utsago ALDRIG ska kunna gå med tankmates typ malan,diverse kulfiskar mfl som fkat klanderfritt.Det jag funderar på är om man skulle ta den,kolla 2 veckor hur den verkar vara (om den går på nåt) o gör den det så ere dags för ett samtal till christer igen o se om man kan byta in den oxå.Kommer flytta alla fenor jag tror kan gå in i munnen på den sålänge isf.

Och jag kan garantera att 5 minuter efter jag slängt i den så kommer jaggan nypa till den duktigt som den alltid gör med nya buffliga fiskar samt att malan som kommer jaga iväg den från sin tankhalva.Det har fått andra fiskar att hålla fan på sig så kanske funkar med denna oxå ett tag haha.35cm sur jagga o 30cm mala borde ju kunna sätta sina otäcka spår oavsett fisk haha.

[MENTION=238]THE DOUCHE[/MENTION] o [MENTION=21]Lutt[/MENTION] vad tror ni?.Har för mig att Lutt har haft en o douche brukar ju ha koll hehe
[QUOTE=Tokay69;19994]Jag hade inte chansat.
Min har ätit upp 2 st fengäddor och en odoe.

[ATTACH=CONFIG]4128[/ATTACH][/QUOTE]

Hur stora var fengäddorna/odoen ifråga tro?.Menar jag tror ju inte att en 20cm får in en 40+ cm tjock endy i truten direkt.Men därimot en 30cm smal ornat kan ju knappast vara problem=).
Fengäddorna var dubbelt så långa som han.
[QUOTE=kakan;19991]do it! hade inte [MENTION=238]THE DOUCHE[/MENTION] en pacman på typ 50cm?

ja måste ha en chaca chaca![/QUOTE]

Chacor skall vi båda ha kan jag lova!=)
Mina erfarenheter av gulpers är endast två månader lång. Karplöss och dålig aptit är inget jag kan rekommendera till dessa fiskar :)

Funderar på om din nya gulper skulle bli köttad rätt fort om du hade tänkt dig ha den med vargen och jaggen. De verkade ha ganska känslig hud, iaf om man såg mina efter karplössbetten. Känns som vargen kommer använda gulpern som en hund gör med en pipande tuggleksak. De är inte direkt kända för sin snabbhet :)
Det var Endlicheri han åt upp för mig, tror dom var mellan 25-30 cm
Fast det hände vid olika tillfällen.

Upptäckte att jag fattades en endlicheri och att han var smäll fet, hur det gick
Till vet jag inte då han är ganska slö av sig
[QUOTE=Lutt;20008]Mina erfarenheter av gulpers är endast två månader lång. Karplöss och dålig aptit är inget jag kan rekommendera till dessa fiskar :)

Funderar på om din nya gulper skulle bli köttad rätt fort om du hade tänkt dig ha den med vargen och jaggen. De verkade ha ganska känslig hud, iaf om man såg mina efter karplössbetten. Känns som vargen kommer använda gulpern som en hund gör med en pipande tuggleksak. De är inte direkt kända för sin snabbhet :)[/QUOTE]

Fan va tråkigt=/.DU märkte aldrig av några tendenser till att attackera andra tankmates?.Antar att du hade den med annat?.

Ang köttad så kan jag säga som så att om jaggan skulle hugga tillräckligt så att den börjar blöda så gör malan slut på den garanterat.Men hellre det än tvärtom faktist=).

O ser jag att det blir för våldsamt så flyttar jag den direkt o byter bort den mot nåt annat hehe.Velat ha en gulper länge som man kan ha med annat så värt att testa.Men,skulle bli riktigt besviken om den börjar ge sig på annat,mest det jag nojjar mig för.Större fenorna klarar den aldrig av iof.men den kan ju försöka på senegalen/ornaten som är mkt smalare än allt annat däri eller kanske t.o.m odoen=/.DOck är odoen jääävligt grinig och på sin vakt så den torde ju klara sig.
[QUOTE=Tokay69;20009]Det var Endlicheri han åt upp för mig, tror dom var mellan 25-30 cm
Fast det hände vid olika tillfällen.

Upptäckte att jag fattades en endlicheri och att han var smäll fet, hur det gick
Till vet jag inte då han är ganska slö av sig[/QUOTE]
Ofan=/,Hur stor var gulpern då tro??..
En ganska bra video jag hittat på hur glupska dom är

http://youtu.be/Ef-qKT_D0i8
[QUOTE=Tokay69;20012]En ganska bra video jag hittat på hur glupska dom är

http://youtu.be/Ef-qKT_D0i8[/QUOTE]

Haha aa,den där har jag sett=),senast igår faktist hehe.

Satt o lekte med tanken hur det skulle se ut om gulpern attackerade jaggan sådär igår faktist,fiiifan,hade inte varit mkt gulper kvar efter att hon tagit slitit sig loss haha

Edit:kan ju tillägga att det var den videon som gjorde att jag startade denna tråd då jag började få lite beslutsamhetsångest efter att ha sett det där igår.
[QUOTE=Tokay69;20012]En ganska bra video jag hittat på hur glupska dom är

[video=youtube_share;Ef-qKT_D0i8]http://youtu.be/Ef-qKT_D0i8[/video][/QUOTE]

Haha jävlar! Den var inte nådigt snabb i svängarna. Alltid sett dom som slöa tennisbollar.
Den här har väl alla sett
[video=youtube;YBeD1BGorAI]http://www.youtube.com/watch?v=YBeD1BGorAI[/video]
Får dom väl grepp om huvudet så släpper dom nog inte, sen går det ganska snabbt
1/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.