Hej! Jag undrar hur fort tigerfiskar och pbass växer och tex hur stora dom blir på ett halvår/ ett år. Om man köper båda i samma storlek som små, skenar pbassen iväg efter ett tag? Något dom växer snabbare av? Tjing!
Har inga egna erfarenheter av dom arterna, men vad jag har läst mig till så kommer cichlorna växa snabbare än tigrarna.
Jag vet inte exakt hur snabbt cichlor växer, men de växer snabbare än tigerfiskar iaf. Exempelvis så köpte jag 4-5cm tigrar för två år sedan. Sålde iväg de största för någon vecka sedan, då var den största 27cm. De minsta var omkring 20cm. Min gissning är att om jag hade köpt cichlor samtidigt så hade de varit dubbelt så stora nu, om inte större.
har dats som gått från 5-18 cm på ett år. acceptabel växttempo enligt mig iaf
Men menar TS verkligen dats? Tänkte på de afrikanska när jag läste det första inlägget.
Om det där dats som menas, min IT köptes som 10cm i december 2010 , den är nu 30cm.
Mina monocolus har växt från 2.5cm till 10cm på typ 3 månader.. och senaste veckorna har jag märkt att dom växer mycket fortare nu när dom får in typ 5ggr mer mat i munnen :p
[QUOTE=Lutt;247]Men menar TS verkligen dats? Tänkte på de afrikanska när jag läste det första inlägget.[/QUOTE]

TS tänker främst på sina dats som blir omxäxta av alla andra fiskar:)

Kanonbra svar alla!
Fick hem mina IT dats 2012-01-24 och då var dom 2-2,5cm. Nu är dom i varierande storlekar mellan 5-10cm. Matar 2ggr/dag.
jag köpte 5 st monos för ca 3 månader sen som då var ca 4 cm och nu lever 2 st som ja skulle tro är 15 cm. mycket mat så går det undan :)
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.