Vårdcentralen

»

Waterlife Myzaxin

Någon som vet om man kan köpa denna medicin i sverige lr måste man beställa ifrån utlandet?
Brukar finnas i välsorterade zoobutiker, bra preparat men rätt dyrt så kanske billigare ånlajn...
Okey får ta en sväng och spana lite och se priset, ja kanske är billigare så ändå
Myxazin är awesome. Rekommenderar starkt. Köpte det i Sverige, minns inte var men det går att få tag på om man letar.

EDIT: Jag tror det var XL Zoo när jag tänker efter, vill du att jag köper en flaska och skickar med posten?
Låter bra ska tydligen funka kanon mot cloudy eye på tigrarna dom gångerna det inträffar och det är bättre att ha det hemma än att mista en tiger... Kan kolla här hemma först men hittar jag det inte hör jag av mig så får du jättegärna skicka
Cloudy eye... detta är en parasit medicin i första hand har jag för mig? :confused:

Och kom just på att om man har vanligt transparent silikon på karet så kommer det bli blått av denna medicinen, har pajat utseendet på några kar pga. detta, har man svart silikon är det dock lugnt! :)
Må vara så i första hand men läste detta på stones så det är värt att testa om man skulle råka på det

COMMON ILLNESS/DISEASES AFFECTING DATNIOIDES

Cloudy Eye

One of the most common problems affecting datnioides keepers is the much dreaded cloudy eye.If not treated immediately,it will eventually cause blindness in the eye.

The cloudy eye is usually separated into two different types:
The internal and external cloudy eye.Treatment for both types are the same.

One of the cause is due to injury,the fish injuring the external membrane of the eye structure and causing inflammation to the wound.

Another reason is poor water quality.Most datnioides keepers have this problem.If you observe your datnioide long enough, you will realise that most of its waste is liquid form ,quite similar to diarrhoea rather then the solid black lumps that we are used to seeing in other fishes.

Being aquarists,we usually have the tendency to remove the solid waste products from our aquariums when they become an eyesore but as the waste of the datnioide is in liquid form, it 'dissolves' quickly in the water and gives the aquarist a very decieving false sense of security that their water in still in good condition.

Thus lesser water changes are done,contributing to the build up of waste products, affecting water quality

TREATMENT

On top of maintaining good water conditions,I have been using 'Myzaxin' from 'Waterlife' with very good results.A heater set to 30 degrees can be added for faster results.Increased aeration is good to use in warmer water as it increases the D.O (dissolved oxygen) rate in the water.

Remember:
Warmer water;lesser D.O
Cooler water;higher D.O
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.