Skulle sitta fint i ett SA kar i källaren din:p
Skojar du lr? Som ett frimärke på ett brev :)
Oj! Orinocon var ju grym!
Vore kull & se om man kunde får fram lite Bahia Red x VF med mitt par, för många av dom vilda varianterna är inte lätta att få tag i...
[MENTION=15]Oscar.oberg[/MENTION] crassipinnis'en blir bättre som större tror jag dock...
Riktigt schyssta! Hur får man lagt vantarna på ett par såna tro..?
Efter att ha tittat ordentligt på crassipinnis så är jag nog fan övertygad om att vf påffen ja har kvar är en sådan=),Samma vita sträck,samma små prickar-verkar snudd på ha stannat i växten runt 20 oxå o dom där blir väll bara runt 20-25?.
Och dom är nog inte i närheten av så ovanliga som stones vill få det till.Om jag inte missminner mig så finns dom i alla floder i sydamerika som vanliga förutom typ 3-4 st?.Vet att det fanns nån tråd på ofl om dom förr o att flera där har sådana.
Ovanliga i naturen är dem inte, men i handeln då avsaknaden av färg antas vara mindre attraktivt inom akvaristik.
Skulle vara högst osannolikt men väldigt roligt om du verkligen äger en...
En bild på din vf påffe som du tror är crassipinnis skulle vara kul å se.
De har ett ganska eget utseende med sina "ränder".
Kolla min bildtråd.dock inte riktigt som den brukar vara på den bilden.
[MENTION=130]ratfink[/MENTION], jo tyvärr är dom precis så svåra att få tag i. Stones är garanterat en bättre källa att lyssna på än OFL. Din är inte någon crassipinnis kan jag lova utan att behöva titta igen. Men fin ändå! Här i detta landet får vi vara glada över det vilda vi kan få tag i... till schyssta priser.
[QUOTE=THE DOUCHE;17625][MENTION=130]ratfink[/MENTION], jo tyvärr är dom precis så svåra att få tag i. Stones är garanterat en bättre källa att lyssna på än OFL. Din är inte någon crassipinnis kan jag lova utan att behöva titta igen. Men fin ändå! Här i detta landet får vi vara glada över det vilda vi kan få tag i... till schyssta priser.[/QUOTE]
Anledningen till att jag undrar är för att varken nån på mfk lr ofl kunde id´a den o när ja söker på crassipinnis på google får jag upp flera bilder som är identiska med den jag har.Vart snack på ofl av några som kan om hurvida den är hybrid eller inte då den har raka vita streck på hela högra sidan och små små orangea prickar i strecken.samt breda vita linjer på vänstra
Men,Jag VET att flera i england/usa har crassipinnis så hur kommer det sig att det ska vara så svårt att få tag på i resterande europa om det går i uk?=S.Vet oxå att det är bajs-svårt att id´a dom imellan i det vilda när dom tas då dom finns i samma flodsystem som ocellatus och dessutom med största sannolikhet kan hybridisera mellan varandra.Så vem vet hur många vf oscars det finns som egentligen e "fat oscars" alltså crassipinnis!?=).
Edit: kom o titta irl=).Ser nästan ut som den lutt lagt upp fastän utan lika mkt orangea prickar,samt lila fentoppar.Ni id´ar den säkert bättre än jag så säger inte emot er.Men nåt skumt är det o det har kommentatörer på alla forum jag lagt ut den på varit överens om.Därav frågade jag i nån tråd som micro var aktiv i förr om han visste vart den kom ifrån=)
[QUOTE=Sjebbe;17487]Ovanliga i naturen är dem inte, men i handeln då avsaknaden av färg antas vara mindre attraktivt inom akvaristik.[/QUOTE]
Där är vi överens!.
Du får nog vänta tills den blir större. Finns ju mängder med varianter av ocellatus.
aa så är det nog.Dock 20cm ca nu o står iprincip helt still fast den äter som en gris.Det tillsammans med strecken som gjorde mig fundersam från början=s
Förresten är det någon som sett om det säljs några VF oscars på listorna på den senaste tiden?
Börjar bli lite smått sugen på påffar igen, var ju ett tag sen man ägde ett gäng. Stör mig på att jag inte köpte bahia red, när de fanns hos AT för nåt år sen.
Glaser har bahia red nu tror jag om man kollar deras ciklid sida.Annars kan du få ta över min lutt om du/nån du känner åker förbi sthlm hehe.Då vet jag ju iaf att den kommer till nån som uppskattar dem.
Surt att inte min LFS tar hem från glaser längre :/
Nice, men varför vill du inte behålla den? Pissed off mot allt och alla eller? :)
Har ingen sthlm-resa inplanerad den närmaste tiden, småsugen är man dock.