Fiskrelaterat

»

Mål under 2025?

Nytt år och nya möjligheter! Vad har ni för mål med hobbyn under det nya året?

Personligen har jag haft en svacka under slutet av 2024 då min praktfisk platinum gar förlorade ögat. Den skulle ju vara min center piece i det stora karet när den var tillräckligt stor för det, men nu vet jag inte hur det blir. Har även tappat några fiskar under året.

Så mina planer är att antingen växla upp med gars och köpa in fler, eller kanske byta spår helt och konvertera stora karet till saltvatten och köra bläckfisk. Den bläckfisken jag hade för ett antal år sen stillade inte riktigt hungern. Jag har egentligen inte lust att göra mig av med några gars alls, men det är praktiskt omöjligt att köra både bläckfisk och garsen eftersom jag inte kan ha fler kar.

Men hur ser det ut för er övriga?
Klart du kan ha flera kar? 😅👍

Har skalat ner och stängt ner kar inför stundande flytt. Hoppas allt går bra med det och det är favoritfiskarna som följer med. Så blir det förhoppningsvis att lägga i en högre växel längre fram med nya kar igång. Årets primära mål får kanske bli att införskaffa en ny arowana? 😊
Skrivet av Mara
Klart du kan ha flera kar? 😅👍

Har skalat ner och stängt ner kar inför stundande flytt. Hoppas allt går bra med det och det är favoritfiskarna som följer med. Så blir det förhoppningsvis att lägga i en högre växel längre fram med nya kar igång. Årets primära mål får kanske bli att införskaffa en ny arowana? 😊
Alltså, visst. Det är ett självlösande problem. Skaffar jag ett till kar så blir jag nog av med frun och då har jag plötsligt mer utrymme för karet 😅
Skrivet av djr83
Alltså, visst. Det är ett självlösande problem. Skaffar jag ett till kar så blir jag nog av med frun och då har jag plötsligt mer utrymme för karet 😅
Win win 😀
Jag kommer nog avveckla alla mina stora fiskar och försöka få till trevliga växtburkar med mindre fisk.

Sen har jag en källare som vi får se vad den ska göras med.
Skrivet av Agir
Jag kommer nog avveckla alla mina stora fiskar och försöka få till trevliga växtburkar med mindre fisk.

Sen har jag en källare som vi får se vad den ska göras med.
Man kommer alltid tillbaka till det stora... stora fiskar, stora kar, stora 3D-skrivare... 🤷🏻‍♂️
Inte jag. Stora kar blir än intressantare med små fiskar.
Skrivet av Agir
Inte jag. Stora kar blir än intressantare med små fiskar.
Finns en poäng i det du säger iofs. Stora kar är aldrig fel, oavsett fisk.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.