Nu är man igång igen i fiskträsket efter ett långt avbrott :) Så nu ska det limmas kar! Dock märker jag att silikonet drog iväg i pris till typ det dubbla! Har limmat mest med soudal innan! Någon som har något tips på silikon som funkar bra till större kar? Det är väl i typ samma lika silikon som säljs på biltema som dom dyraste för 300 spänn tuben men jag vill gärna veta om någon provat något som funkat under 150 spänn tuben. Behöver 10 tuber +. Tipsa gärna utomlands och svenskt :)
Limmade ett kar på 120x120x60 för snart ett år sedan, då körde jag Superfish aqua silico från cyber zoo 119kr/tub. Fungerar bra än så länge.
Har limmat med akvastabil också men det är ju något dyrare.
Kul att se dig tillbaka! 👍
Soudal ska väl vara bland det bästa men det klart, springer priset iväg får man titta på alternativ. Soudal var restnoterat när jag skulle limma mitt stora kar(ditt gamla som mellanlandade hos Tobias en kort sväng). Så jag körde på AkvaStabils svarta variant. Fungerade bra att jobba med och håller bra, karet är under demontering och det är en pärs att få i sär så jag är nöjd. 139:-/tuben samt att man kan få 10% hos cyberzoo som NCS medlem gör det väldigt prisvärt med.
Ja men det känns kul! Slutade ju för att bygga hus och nu är huset klart så jag ska ha upp ett litet 1400 i vardagsrummet nu:) Såg att du hade det men du ska sälja det nu?
Har också övervägt akvastabil så det kanske får bli det! Man är ju inte ncs medlem men det är inom smärtgränsen 😊

Skrivet av Offshore
Ja men det känns kul! Slutade ju för att bygga hus och nu är huset klart så jag ska ha upp ett litet 1400 i vardagsrummet nu:) Såg att du hade det men du ska sälja det nu?
Har också övervägt akvastabil så det kanske får bli det! Man är ju inte ncs medlem men det är inom smärtgränsen 😊
Japp, flytt på gång och har kommit över lite andra kar som hamnar i fiskkällaren och lämpar sig väldigt bra för rockor. Lite för risigt skick på glaset för att duga som showkar i vardagsrummet med så där får det bli något nytt.

Skrivet av Mara
Japp, flytt på gång och har kommit över lite andra kar som hamnar i fiskkällaren och lämpar sig väldigt bra för rockor. Lite för risigt skick på glaset för att duga som showkar i vardagsrummet med så där får det bli något nytt.
Kul! Ja det var ju inte helt repfritt när jag hade det heller. Kul med nytt👌