sf_polypterus

»

Mina fengäddor.

Gör en liten tråd för mina fengäddor som ändå har börjat bli en ansenlig samling.
Arterna jag håller för tillfället är..

Polypterus endlicheri x2 (+1yngel)
Polypterus lapradei x2 (+1yngel)
Polypterus bichir bichir x1
Polypterus ansorgii x1
Polypterus congicus x1
Polypterus ornatipinnis x1
Polypterus teugelsi x1
Polypterus delhezi x4
Polypterus polli x2

Kan hända att jag glömt någon men tror inte det.

Slänger upp några blandade bilder så länge och fyller på allt eftersom.
Kul med egen tråd för dem! Det är ju ändå en rätt så ansenlig samling du har redan, nu väntar vi bara på att de ska bli massiva 😁

Fengäddor är ju också tacksamma att ha i samlingskar på det viset, kanske skulle låta dem sällskapa med en afrikansk arowana? 😊

Är det P. mokelembebe som kan bli sådär gröna emot mörk botten? De är ruskigt fina med.
Massiva 😅 känns som att min endlicheri inte har vuxit alls der senaste året. Men går ju alltid att lösa, en 60-65 endlicheri ligger på 300$ från Afrika senast jag lyckades jaga rätt på en lista. Sen åker den egen låda osv så blir ju en rejält dyr fisk ändå men inte totalt orimligt.
Har kikat lite på om man skulle försöka styra upp en import men det känns lite för bökigt och jag är inte tillräckligt desperat. Än...

Har du sett mega fengäddorna som Predatory fins tog hem?
Blev rätt kassa bilder men vad kan man förvänta sig av en tisdag egentligen?
Korvlådan, Congicus och Retropinnis.
En av mina vf lapradei har börjat få lite finare färg, den andra fortfarande bara grå.
Korvlådan börjar verkligen ta form och börjar faktiskt lika visionen jag hade från början för en gångs skull.
I bland ligger man bokstavligen på hög.
Haha, snyggt!

Här får vi nog önska att du är frikostig med löpande bilder på detta karet, ser ut som att du fått till det riktigt fint :-)
Här kommer ett par bilder till, ska försöka möblera om rötterna lite men känner mig rätt nöjd i övrigt.
Mera fengäddor åt folket! Har tagit lite närbilder 😄
Lite färska bilder på min lilla Congicus och min Endlicheri som jag dragit upp från liten.
Vadfalls? Ska du sälja korvfiskarna?
Skrivet av Mara
Vadfalls? Ska du sälja korvfiskarna?
Ja eller bara dom små arterna. Alla stora blir kvar, fick faktiskt hem lite nya lower jaws från Tyskland förra veckan. En till Congicus och en vf endlicheri från nigeria.

Ska byta ut 720 karet där dom små går så kände att jag helst tömmer det på så mycket fisk som möjligt först. Sen blir nog det nya lite mer inriktat på malar, har en rätt stor grupp med l114 och några l600 som får flytta dit.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.