sf_cichlids

»

Vad kallas dessa påffar?

Har 2st påfågelciklider som är "kopparfärgade" har kollat runt på olika youtube videos men har aldrig sett någon som liknar dessa. Påminner lite om sutare i färgen. Någon som vet vilken variant dessa kan tillhöra?
Har du hittat mer info om dessa? Ser spännande ut.

Håll gärna tråden uppdaterad med hur de utvecklas 😁
Skrivet av Rockaperasven
Har 2st påfågelciklider som är "kopparfärgade" har kollat runt på olika youtube videos men har aldrig sett någon som liknar dessa. Påminner lite om sutare i färgen. Någon som vet vilken variant dessa kan tillhöra?
Hur stora är dom? Små påffar har ju en tendens att se annorlunda ut. Mycket snygga iaf!
Ser ut som små astronotus ocellatus "red" dvs en odlingsform. Dom kommer förmodligen färga ut i takt med att dom växer på sig.
De är ungefär 8 månader gamla, och de har sett likadana ut sen jag köpte dem. De visar ingen tendens på att byta täckning än iaf men det är väl vara att vänta och se! :)
Skrivet av Rockaperasven
De är ungefär 8 månader gamla, och de har sett likadana ut sen jag köpte dem. De visar ingen tendens på att byta täckning än iaf men det är väl vara att vänta och se! :)
Täckning kommer dom inte att byta. Däremot sä tror jag dom kommer att färga ut åt det mer orangea hållet. Hur pass stora är dom nu?
De är just nu ca 15 cm
wow det var snygga oscars! hatten av!
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.