sf_other

»

Vilken l-mal?

Kan någon hjälpa mig identifiera den här sugmalen. Den är kanske aningen mörkare i verkligheten. Svår att fota. Den är rejält taggig över hela kroppen, speciellt bakdelen. Vet ej ålder på den. Ca.10 cm på bilden. Skitbilder jag vet ?
Svårt att vara helt säker utan att se stjärtfenan, men snoken var så spetsig och med tanke på bakkroppen känns det som en panaque.

Kanske en panaqolus albomaculatus?
Har den hög ryggfena?
Skrivet av JohnJohn
Svårt att vara helt säker utan att se stjärtfenan, men snoken var så spetsig och med tanke på bakkroppen känns det som en panaque.

Kanske en panaqolus albomaculatus?
Har den hög ryggfena?
Det kan definitivt vara en panaqolus albomaculatus! ? blir mer och mer säker ju mer jag läser och kollar på arten.

Den säljs som typ okänd mal 295kr här lokalt. Vad brukar dom ligga på i pris?
Skrivet av JonasG
Det kan definitivt vara en panaqolus albomaculatus! ? blir mer och mer säker ju mer jag läser och kollar på arten.

Den säljs som typ okänd mal 295kr här lokalt. Vad brukar dom ligga på i pris?
Ser nu på bilderna att ryggfenans första fenstråle ser ganska lång ut. Och ger säkert den höga fenan. ??

507kr från Imazo på listan. Men då är de 4-6cm.

Känns som att 295kr kan vara ett klipp. ?
Skrivet av JohnJohn
Ser nu på bilderna att ryggfenans första fenstråle ser ganska lång ut. Och ger säkert den höga fenan. ??

507kr från Imazo på listan. Men då är de 4-6cm.

Känns som att 295kr kan vara ett klipp. ?
Tack för hjälpen ? ja den här är säkert en decimeter.. lite synd att dom vuxit klart vid ca.12cm, andra kanske ser det som en fördel ?
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.