Bilder och filmer

»

Davids akvarium

Tjena forumet! ☺️

Tänkte starta en tråd för mina akvarium och fiskar.

Kör just nu ett 720 med uppsättningen:

2x Polypterus ornatipinnis
1x Polypterus lapradei
1x Polypterus bichir bichir
1x Apteronotus albifrons (Black ghost)
1x Astronotus Ocellatus (Oscar)
5x Vieja Zonata

Och ett 120 med:
1x Polypterus endlicheri
1x Polypterus endlicheri lapradei hybrid (möjlig)
1x Polypterus teugelsi
2x Lepisosteus platyrhincus (Florida gar)

Ska försöka fixa lite bättre bilder/video lite längre fram. ?☺️
Skrivet av DavidMartinsson
Tjena forumet! ☺️

1x Polypterus lapradei
5x Vieja Zonata

Och ett 120 med:
1x Polypterus endlicheri
1x Polypterus teugelsi

Trevlig belysning i stora karet (y)
Skrivet av Sydamerika
Trevlig belysning i stora karet (y)
Tack, är riktigt nöjd med det faktiskt, det är en fluval aquasky. ☺️ kör en cykel på det som simulerar gryning till skymning ?
Tack, är riktigt nöjd med det faktiskt, det är en fluval aquasky. ☺️ kör en cykel på det som simulerar gryning till skymning ?
Nice! Har du inte lagt till åskoväder/blixt-effekten? Jag har exakt samma till mitt största kar, nämligen..
Skrivet av Sydamerika
Nice! Har du inte lagt till åskoväder/blixt-effekten? Jag har exakt samma till mitt största kar, nämligen..
Jag har använt det någon gång men var inte riktigt min grej ☺️
Skoj med en bildtråd ? bra samling med fengäddor ändå!
Skrivet av JohanEgerhäll
Skoj med en bildtråd ? bra samling med fengäddor ändå!
Ja, ska bli skoj.. Vart lite seg i starten men nu får det hända något kände jag ?☺️

Har ju fastnat helt för fengäddorna, helt klart mina favorit fiskar, tänkte låna sambons systemkamera och knäppa lite schyssta bilder här framöver ?☺️
Min bichir bichir ☺️
Var på saigon gross igår i angered och handla lite, plåta en frusen channa.. Vanlig matfisk i Asien må tro? ?
Var på saigon gross igår i angered och handla lite, plåta en frusen channa.. Vanlig matfisk i Asien må tro? ?
Mycket vanlig matfisk i asien yes. I asiatiska livsmedelsbutiker kan man hitta channor, pilnäbbar, guramis osv i frysdiskarna som matfisk. Har själv klurat på fermenterad jättegurami ett antal gånger när jag handlar foder i en lokal asienlivs.
Skrivet av TobiasKing
Mycket vanlig matfisk i asien yes. I asiatiska livsmedelsbutiker kan man hitta channor, pilnäbbar, guramis osv i frysdiskarna som matfisk. Har själv klurat på fermenterad jättegurami ett antal gånger när jag handlar foder i en lokal asienlivs.
Kanske är svingött, tjejens morsa är ju från Filippinerna så blir ofta svängar till diverse butiker men aldrig kollat så noggrant i frysdisken..
Kanske är svingött, tjejens morsa är ju från Filippinerna så blir ofta svängar till diverse butiker men aldrig kollat så noggrant i frysdisken..
Finns en massa bra foder där också. De små flodräkorna är kanonbra för små dats eller andra små rovfiskar som kan vara ovilliga att ta pellets. Den lokala thaien jag handlar på brukar inte ha dem hemma men bara att be om dem så tar de hem. Första gången undrade thai-damen vad jag egentligen skulle laga med dem men skrattade sedan när jag sa att det var fiskmat, hehe.
Skrivet av Mara
Finns en massa bra foder där också. De små flodräkorna är kanonbra för små dats eller andra små rovfiskar som kan vara ovilliga att ta pellets. Den lokala thaien jag handlar på brukar inte ha dem hemma men bara att be om dem så tar de hem. Första gången undrade thai-damen vad jag egentligen skulle laga med dem men skrattade sedan när jag sa att det var fiskmat, hehe.
Haha, där ser man. ☺️ Får kanske bli besök oftare där ?☺️
Besöker asiatbutiker alldeles för sällan. Finns mycket gött i matväg där till mig och till fiskarna.

Channa, Clarias, jättegurami, Tilapia är väldigt vanligt att se i frysdiskarna.

Köpte channa för typ 10 år sedan. Gjorde grillspett på channa-kotletter, men tyckte dom var ganska ointressant matfisk. Smakade inte mycket. Tror dock man ska göra gryta på dom med massa kryddor och grönsaker.
Uppladdning har inte gått så bra men lite ändringar i stora karet med två nya i besättningen 👍 dom har gått här ganska länge nu ☺️ i lilla karet växer det så det knakar iaf hos små fenorna.

Mina rhabdotus är även ett nytt inslag, lekt en gång redan men varade inte så länge i karet. Tanken är att dom ska få gå själva sen 👍

Bildkvalitet är väl sådär 😂
Tjena forumet! ☺️

1x Polypterus lapradei
5x Vieja Zonata

Och ett 120 med:
1x Polypterus endlicheri
1x Polypterus teugelsi

Bra invånare i baljan, kul med fengäddorna! Jävligt sugen på gars själv då kanske be Tobbe på Haninges djurbutik att ta hem några🙃.
Min bichir bichir ☺️
Jävligt fin , fin täckning trots det ljus sand. Min blev helt vit när jag bytte balja på han till en med ljus sand.
Aa men besättningen ser lite annorlunda ut nu, har inte kvar zonaterna.. Dom fick flytta i samband med införskaffande av gars.. Men ja, garsen är grymma 👌 köpta på nols ☺️
Skrivet av Meftah1
Jävligt fin , fin täckning trots det ljus sand. Min blev helt vit när jag bytte balja på han till en med ljus sand.
Tack ☺️Tror mitt ljus gör rätt mkt när det blir orange mörkt på kvällen ☺️
Tack ☺️Tror mitt ljus gör rätt mkt när det blir orange mörkt på kvällen ☺️
A fan jag behöver göra om 😅, måste få tag i lite rödare sand. Bra med lite inspiration!
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.