Hej. Är helt grön på Datts och såg att dessa hade hamnat i butiken. Jag vill få det till att va AT men butiken säger NTT.
Vem har rätt?
(Vattnet är grumligt pga att jag ville se ifall de åt pellets vilket de gladeligen gjorde)

Skrivet av Sjebbe
100 % AT
Då stämmer min gissning?
Man blev ju rätt sugen när man såg att de inte är speciellt rädda och käkar pellets. Koll på vad som är rimligt för en?
Den stora va nog 15cm och en mindre på runt 10-11cm

Skrivet av BaconParadise
Då stämmer min gissning?
Man blev ju rätt sugen när man såg att de inte är speciellt rädda och käkar pellets. Koll på vad som är rimligt för en?
Den stora va nog 15cm och en mindre på runt 10-11cm
4-500 skulle jag säga är ett vettigt butikspris för 10-15cm

Skrivet av TobiasKing
4-500 skulle jag säga är ett vettigt butikspris för 10-15cm
Okej ja den stora kanske är lite större än 15cm men då låter inte 800kr st lika bra längre, nämligen det dem erbjöd som pris

Skrivet av BaconParadise
Okej ja den stora kanske är lite större än 15cm men då låter inte 800kr st lika bra längre, nämligen det dem erbjöd som pris
Fisken är värd det du är beredd att betala. Nu är det några år sen jag köpte en AT sist men för 9-10cm då gav jag 295 har jag för mig hos shappe. Sist jag köpte en ntt så kosta dom 599 eller 699 för 10cm ish.

Skrivet av TobiasKing
Fisken är värd det du är beredd att betala. Nu är det några år sen jag köpte en AT sist men för 9-10cm då gav jag 295 har jag för mig hos shappe. Sist jag köpte en ntt så kosta dom 599 eller 699 för 10cm ish.
Ja klart är den värd vad man vill betalar för och jag värdesätter att den käkar pellets och inte är livrädd rätt högt. Men man vill ju inte känna sig helt blåst.
Tillgång och efterfråga... En AT i den storleken växer inte på träd, och om det enbart finns 5-6cm att tillgå för 250-350:- /st som butikspris, så är inte 800:- för en sådan stor särskilt farligt i mina ögon. Tror t.o.m de oftast går för samma pris på den privata marknaden... Men som @tobiassorensen säger, den är värd det du vill betala. Dock bör man ju väga in tillgången, tycker jag.
Den är ju med största sannolikhet inlämnad av en kund som köpt den som liten, därav prislappen. Hade den varit inköpt till butiken i den storleken av en grossist eller genom en specialimport hade den troligtvis varit dubbelt så dyr, kanske dyrare.
För övrigt ser den fet och go ut! Som en AT ska vara! ?
Tror jag köpte min 5-6cm för typ 300. Tog väl typ ett halvår innan den var aktiv i karet och helt ren på pellets utan att behöva punktmata. Så nu efter att ha gått igenom den processen så tycker jag ändå att 800 för en i den storleken som käkar pellets låter helt rimligt ?

Skrivet av JohanEgerhäll
Tror jag köpte min 5-6cm för typ 300. Tog väl typ ett halvår innan den var aktiv i karet och helt ren på pellets utan att behöva punktmata. Så nu efter att ha gått igenom den processen så tycker jag ändå att 800 för en i den storleken som käkar pellets låter helt rimligt ?
Ja lite det jag tänkt på och känner att dem faktorerna gör priset helt rimligt. ?

Skrivet av JohanEgerhäll
Haft min nuvarande AT i snart ett år och han har nog ensam ätit minst en påse massivore, tog två-tre dagar innan han gick över på det som huvudföda. Så medhåll på @Svampus och Johan här om att det är ett bra pris ?