sf_other
»Wet pet till 720
Ska hämta ett till 720 i helgen och är sugen på bara köra en fet gris där i. Har kikat på listan (Vad ska jag ha i mitt akvarium) men känner att ja behöver mer kött på benen?
Helst så aggresiv som möjligt
(Hade vart plus om man kan ha typ malar eller fengäddor ihop med den om ja skulle känna för de men inget krav)
Kan även tänka mig ett ciklid par av nått slag
Men ingen: puffer, lungfisk eller flowerhorn.
Va har ni för wet pets där hemma eller skulle vilja ha???
(Hade vart plus om man kan ha typ malar eller fengäddor ihop med den om ja skulle känna för de men inget krav)
Inga rockningar
Ska hämta ett till 720 i helgen och är sugen på bara köra en fet gris där i. Har kikat på listan (Vad ska jag ha i mitt akvarium) men känner att ja behöver mer kött på benen?
Aggressiv: Vargtetra :)
2 andra rockar det här!
Inga rockningar
En Scleropages jardinii hade nog varit en mycket trevlig invånare om du vill köra en singelfisk i ett stort kar. Aktiv fisk som glider runt och dominerar karet. Möjligen att du kan behöva uppgradera till ett 960 för den men det tar nog ett antal år.
2 andra rockar det här!
En Scleropages jardinii hade nog varit en mycket trevlig invånare om du vill köra en singelfisk i ett stort kar. Aktiv fisk som glider runt och dominerar karet. Möjligen att du kan behöva uppgradera till ett 960 för den men det tar nog ett antal år.
Ja de hade ju varit nått kanske? oklart om jag kommer vilja ha den själv i ett 960 sen dock. Sen vet ja inte hur de e med asiater hur länge dom kan gå i ett 720? För dom blir väll inte lika stora?
Men eventuellt.. hur lätt skulle de va å sälja iväg en jardini om den hinner komma upp i den sizen? Eftersom den kanske hälst vill gå själv va ja förstått de som? (Undantag med vissa förståss då de gått)
Men eventuellt.. hur lätt skulle de va å sälja iväg en jardini om den hinner komma upp i den sizen? Eftersom den kanske hälst vill gå själv va ja förstått de som? (Undantag med vissa förståss då de gått)
1 annan rockar det här!
Ja de hade ju varit nått kanske? oklart om jag kommer vilja ha den själv i ett 960 sen dock. Sen vet ja inte hur de e med asiater hur länge dom kan gå i ett 720? För dom blir väll inte lika stora?
S. formosus kan du säkert ha i ett 720 i två år beroende på hur hårt du matar. Fördelen med den är ju att det är lättare att ha den med andra fiskar. Dock kan det bli problematiskt om den gått ensam tills den är vuxen för asiater kan också vara aggro, särskilt om de inte är vana med sällskap. Även om den teoretiska maxstorleken på S. jardinii är större än för S. formosus så har jag aldrig sett några enorma jardinii i akvarium. Finns en som ser riktigt gammal ut på Lustgårdens Zoo i Eskilstuna och den går i en enorm fiberglastank och den var inte mer än en dryg halvmeter. Har sett betydligt större formosus i fångenskap.
1 annan rockar det här!