sf_tetras
»Vargtetra med pirayor?
Hej hoppas jag inte blir slaktad om detta verkligen är en dum fråga hehe
Jag e ganska ny på rovfiskar då jag framförallt håller på med reptiler, speciell inriktning på giftormar
Jag planerar sätta ihop ett snyggt och nogrant planterad och dekorerat Amazonas akvarium och dem arter jag fastnat för är pygocentrus natteteri och hoplias malabaricus. Jag vet rödbukar är väldigt skygga och vargtetra e motsatsen men skulle vilja ha lite råd.
Tanken är att akvariumet är ca 800 liter och har tänkt mig ca 5-6 rödbuk och 1 vargtetra, rödbukarna kommer få ca 6 månader försprång att bo in sig innan vargen kommer
Jag har full koll på att det kommer behövas uppgradering efter några år men det är inga bekymmer.
Tar emot alla tips jag kan få
Jag e ganska ny på rovfiskar då jag framförallt håller på med reptiler, speciell inriktning på giftormar
Jag planerar sätta ihop ett snyggt och nogrant planterad och dekorerat Amazonas akvarium och dem arter jag fastnat för är pygocentrus natteteri och hoplias malabaricus. Jag vet rödbukar är väldigt skygga och vargtetra e motsatsen men skulle vilja ha lite råd.
Tanken är att akvariumet är ca 800 liter och har tänkt mig ca 5-6 rödbuk och 1 vargtetra, rödbukarna kommer få ca 6 månader försprång att bo in sig innan vargen kommer
Jag har full koll på att det kommer behövas uppgradering efter några år men det är inga bekymmer.
1 annan rockar det här!
Hej hoppas jag inte blir slaktad om detta verkligen är en dum fråga hehe
Skulle säga att nattereri gör sig bäst i ett artkar. När det kommer till malabaricus så har jag hört om folk som lyckats hålla artrn med annan fisk men jag skulle inte chansa då det trots allt är en utpräglad rovfisk som är hungrig konstant.
På tal om annat vad för gift har du pysslat med?
På tal om annat vad för gift har du pysslat med?
Inga rockningar
Ok, finns det någon annan mindre art av vargtetra inte nödvändigtvis från Amazonas som kanske skulle funka annars? Gillar verkligen deras utseende då dem ser uråldriga ut tycker jag. Jag läste du sa rödbukar går bäst själv med känner det skulle bli lite tråkigt med bara 1 art, finns det ingen som med framgång hållit annan art med dem?
På giftfronten håller jag just nu
Naja haje
Naja kaouthia
trimeresurus Insularis blå
trimeresurus Trigoncephalus
trimeresurus Albolabris albino
Atheris squamigera
Crotalus atrox
Crotalus stephensi
Vipera ammodytes
Vipera aspis
Bothriechis schleglii
Naja haje
Naja kaouthia
Atheris squamigera
Crotalus atrox
Crotalus stephensi
Vipera ammodytes
Vipera aspis
Bothriechis schleglii
Inga rockningar
Ok, finns det någon annan mindre art av vargtetra inte nödvändigtvis från Amazonas som kanske skulle funka annars? Gillar verkligen deras utseende då dem ser uråldriga ut tycker jag. Jag läste du sa rödbukar går bäst själv med känner det skulle bli lite tråkigt med bara 1 art, finns det ingen som med framgång hållit annan art med dem?
Naja haje
Naja kaouthia
Atheris squamigera
Crotalus atrox
Crotalus stephensi
Vipera ammodytes
Vipera aspis
Bothriechis schleglii
Naja haje
Naja kaouthia
Atheris squamigera
Crotalus atrox
Crotalus stephensi
Vipera ammodytes
Vipera aspis
Bothriechis schleglii
Har sett att folk har kört erythrinus erythrinus med annan fisk. Men ja som sagt det är nog väldigt individuellt. Annars så finns det ju skivtetror som är besläktade med pirayor som funkar med andra arter.
Ohh trevliga arter. Jag spånar på en trio trimereserus venustus eller purpureomaculatus just nu. Det lutar mot en vuxen trio venustus men man vet aldrig.
Ohh trevliga arter. Jag spånar på en trio trimereserus venustus eller purpureomaculatus just nu. Det lutar mot en vuxen trio venustus men man vet aldrig.
Inga rockningar
Har sett att folk har kört erythrinus erythrinus med annan fisk. Men ja som sagt det är nog väldigt individuellt. Annars så finns det ju skivtetror som är besläktade med pirayor som funkar med andra arter.
Ok ska kolla på det. Har du erfarenhet av gift sen innan?
Inga rockningar
Jodå höll på med gift förr om åren (typ15-17år sen) hade dock lite gift för nått år sen. Främst marklevande, olika crotalus, echis och bitis. sist jag hade gift så hade jag bitis gabonica, bitis nasicornis, cerastes cerastes, crotalus stephensi och mitchelli, echis carinatus och vipera ammodytes.
Har en lite förkärlek för najor dock.
Har en lite förkärlek för najor dock.
1 annan rockar det här!
Inga rockningar
Inga rockningar
Inga rockningar