Akvarium och teknik

»

Bra och dåliga dopp värmare?

Ska köpa mig ett gäng nya dopp värme för att säkra upp här hemma innan något gammal går åt helvete..

Har några av varje märke med vilka är vettiga eheim och Aquael har jag bra erfarenheter av, hittar massa billiga stål värmare från china?

Tänkte mig 9 st 100w eventuellt 75w beroende på märke.
Kör etablerade märken så klarar du dig.
Säkra upp med nåt billigt från kina låter sådär ?
Men.. 9st 100w värmare?

Vilken temp har du i karet? Vilken temp har du i rummet? Kan du öka tempen i rummet till liten kostnad?

Eheim Thermocontrol-e har funkat bra här hemma.
Deras äldre/billigare serie har gått sönder på löpande band.
Skrivet av Datten
Kör etablerade märken så klarar du dig.
Säkra upp med nåt billigt från kina låter sådär ?
Ja det var mer om där finns något annat märke som är vettigt på marknaden ☺️
Skrivet av DavidEk
Men.. 9st 100w värmare?

Vilken temp har du i karet? Vilken temp har du i rummet? Kan du öka tempen i rummet till liten kostnad?

Eheim Thermocontrol-e har funkat bra här hemma.
Deras äldre/billigare serie har gått sönder på löpande band.
Har 9 st 250 i en ställning, 22 grader garaget men provat att hålla högre temp men får ha 26-28 i gagaget för att hålla 25 i Karen.
Har varit billigare att hålla 20-22 i garaget och dopp värmare i Karen där fisken behöver det ☺️
Vill ha värme till alla Karen när jag endå köper så slipper man fifla med det sen och kan dra fram uttag för allt nu ☺️

Okej har inte provat deras nya serie men har ett gäng som fortfarande funkar av den äldre.
Eheim är ett säkert kort i min bok, pålitlig tysk kvalitet och driftsäkerhet.
Eheim ;)
Skrivet av Mara
Eheim är ett säkert kort i min bok, pålitlig tysk kvalitet och driftsäkerhet.
Känns som det är det enda alternativet ?
Skrivet av FredrikÖsterby
Känns som det är det enda alternativet ?
Känns lite så om man vill ha en plug and play-lösning. Det går ju att använda extern styrning och värmare utan inbyggd termostat men det blir ju mycket dyrare och antagligen ganska omständigt för en ställning med många kar.
Skrivet av Mara
Känns lite så om man vill ha en plug and play-lösning. Det går ju att använda extern styrning och värmare utan inbyggd termostat men det blir ju mycket dyrare och antagligen ganska omständigt för en ställning med många kar.
Ja precis tänkte något sånt till det stora i framtiden med fläkar och temperatur vakt med larm.

Nej jag har mest nyfiken vad folk tyckte om olika dopp värmare. Nästa alla märken har ju en egen nu mera, men eheim är ju kända för att vara bra.

Hittade dess utom dom för en vettig peng nu så blir att beställa ett gäng vid löning ☺️
Den här wifi styrningen samt tempgivare är ju billigt, och är kanske bra. Funderar på o testa någon produkt därifrån... Finns en drös olika varianter.

https://www.styrahem.se/p/403/strombrytare-paav-10a-wifi-sonoff-th10
Skrivet av Zebulon
Den här wifi styrningen samt tempgivare är ju billigt, och är kanske bra. Funderar på o testa någon produkt därifrån... Finns en drös olika varianter.

https://www.styrahem.se/p/403/strombrytare-paav-10a-wifi-sonoff-th10
Har faktiskt sett den förut och klurar på den ☺️
Men det är dumt att uppfinna hjulet på nytt när där finns så fina färdiga lösningar på marknaden ?
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.