har 2st f-gars hemma på ca 23 och 24 cm som går i ett kar som är 150x80x60. Är lite sugen på en a-gar, hur länge är det realistiskt att ha en sådan i det karet? när brukar dom sakta ner tillväxten? behöver man vara orolig för att dom ska plocka f-garsen? jag har hittat en som är ca 13-14cm som jag tror jag kan få loss till ett lagom pris:)
Efter 50 cm kan du nog räkna med att den saktar ner något, men det betyder inte att den står still heller. Jag skulle inte mixa florida och agar om inte floridan redan var så stor att den går säker för en agar på 50 cm. Och 24 cm är för litet för det.
Vilken storlek agaren är från början är inte så relevant eftersom dom växer så snabbt när dom är små.
ahaa men tack! det var bra att höra så man inte gör bort sig! haha...
Min förra agar astrid växte från 16 till 49 cm på 6 veckor så hur liten den e nu är orelevant om du har en florida på 50 cm kanske d funkar som djr säger men tvivlar annars.
oh det är rätt snabbt! :) haha... känns lika bra att lägga den iden åt sidan! tack så mycket för svaren!
Hej!
Jag har köpt två Gäddor Och undrar om det är Alligatorgädda???. Någon som vet blir förvirad då det sägs att Alligatorgäddor är ovanliga att hitta och dyra. Mvh/ Zak
[ATTACH=CONFIG]3754[/ATTACH] Är det här en Alligatorgädda??
En bild hade ju hjälpt rätt mkt.
Den som sagt till dig att A-gar är svår att hitta eller dyrt var nog redigt full eller har nog inte sett ett akvarium...
Men en bild som sagt!
[QUOTE=Alligatorgädda;17521][ATTACH=CONFIG]3754[/ATTACH] Är det här en Alligatorgädda??[/QUOTE]
Det är en alligator gar/atractosteus spatula/alligatorbengädda.
Tack så mycket för svaren ja dem äter bra och mycket aktiva. Jag har två st i mitt 660 liters kar
Jag ser fram emot bilderna på nybygget. När börjar du med det? :)
Dem fick några neontetror någon timme inan bilden är tagen::-D: mycket intressant att se dem jaga. Mycket fina fiskar
Ja, 2 agars kräver plats ganska snabbt. Men 660 liter låter inte som standardmått, vad är det för mått på karet?
Det är 185 långt 65 djupt 55 högt
Ok, inte så djupt. Du får nog räkna med att uppgradera inom 6 månader. Och se till att bygga stort, man ångrar sig alltid att man gjorde för litet :)
Jag hade velat bygga ett 200lång 100 bred och 100 hög men frågan är om jag ska använda alumin i botten eller rostfrit stål bygga en ram sen fyra cm rutor blir dyr historia men kan vara värt det om jag nu behåller dem. Jag fråga han på zooet om det gick bra med mitt kar så sa han ja. köpte dem för dem såg ögonfalande ut haha. just nu går dem ju med mina Malawi och tanganyka ciklider mina frontosor är stora men kanske blir mat om kort tid med andra ord och det vill jag inte hahah. Får tänka över hur jag ska göra du yh