Hej! Har tänkt införskaffa mig ett gäng Andrao
Glaser har i sin lista Channa Andrao (bleheri BLUE). Men jag blir lite förvirrad av namnet. Är det en blå Andrao eller är de Bleheri? För som jag förstår de så är inte Andrao o Bleheri samma fisk.
Jag tog in ett gäng för 2-3 veckor sedan. Det är Channan andrao. Anledningen till att de kallar den "bleheri blue" är nog pga att den liknar bleheri, men är mer blå i färgen. Förvirrande ja, men ett bra säljknep från deras sida... ?

Skrivet av HampusH
Jag tog in ett gäng för 2-3 veckor sedan. Det är Channan andrao. Anledningen till att de kallar den "bleheri blue" är nog pga att den liknar bleheri, men är mer blå i färgen. Förvirrande ja, men ett bra säljknep från deras sida... ?
Okej då är det som jag misstänkte, tack!

Skrivet av HampusH
Du råkar inte ha nån bild på dem du fick hem? ?

Skrivet av RioX
Du råkar inte ha nån bild på dem du fick hem? ?
Jo det har jag ju faktiskt... Jag han aldrig lägga upp dem förra gången. De började slå ihjäl varandra sen såldes se sista som var kvar snabbt. Här kommer dem!

Skrivet av HampusH
Jo det har jag ju faktiskt... Jag han aldrig lägga upp dem förra gången. De började slå ihjäl varandra sen såldes se sista som var kvar snabbt. Här kommer dem!
Sjyssta ? ooh Nols ? funderar på en roadtrip för att besöka runt februari/mars troligen ?

Skrivet av RioX
Sjyssta ? ooh Nols ? funderar på en roadtrip för att besöka runt februari/mars troligen ?
Ja, de var faktiskt riktigt snygga. Ryggfenan är ju otroligt vacker med alla olika nyanser av blått...
Et besök låter som en bra idé tycket jag!?
Wow Riktigt fin!
Hade en Andrao förut. Riktigt fina fiskar!
Blev sugen på en nu igen :3
Vad skulle ni säga är minimum akvariestorleken för en ensam sån? Hade varit kul att ha ett mini channa kar (Bor i en liten etta) :D
Anyone som har något svar på min fråga ovan? :D

Skrivet av Mara
Haha Tack ;) ! Ibland glömmer man vårt fina art register här. Får kicka igång mitt 80 liters så småning om då :D