Hur många gånger brukar det ta när man särar på hona o hane tills honan förstår att ge med sig o para sig med hanen? Har två black Diamond rockor som är ca 2,5 år gamla, hanen är på honan och biter hela tiden när dom är tillsammans. Har särat på dom ett flertal gånger nu men det bara fortsätter när jag släpper dom tillsammans igen. Är det bara fortsätta med detta tills dom lär sig, eller ska man ha i en hona till ?
Vid den åldern är hanen både könsmogen och väldigt sugen vilket honan inte är, min erfarenhet är att hanar kan vara väldigt på och att det kan hjälpa att sära på de men det tar tid. Har en som är utvisad för 500de gången och är väl snart 7-8år. Gott om plats hjälper och fler honor åxå men de blir ju stora.
Jag håller med pär i den meningen. Rött kort och utvisning är det som göller. Ge honan tid. Har en hona från pär som är 4-5? (Pär får fylla i) Som inte släppt till ännu. Oxh håkon här på forumet har en hona hos mig som är minst 4 utan att ha släppt till.

Skrivet av TobiasKing
Jag håller med pär i den meningen. Rött kort och utvisning är det som göller. Ge honan tid. Har en hona från pär som är 4-5? (Pär får fylla i) Som inte släppt till ännu. Oxh håkon här på forumet har en hona hos mig som är minst 4 utan att ha släppt till.
mark duketown hans noodle rocka som var 9 år å aldrig fått valpar.... vet dock inte om han försökte avla på henne men skulle anta han måste försökt nångång under de 9åren! så endel rockor vill verkligen inte gemed sig alla gånger!

Skrivet av TobiasKing
Och när det gäller utvisningar å rött kort så ska man lyssna på Tobias, han har vid erfarenhet av det inom akvaristiken men även inom andra områden.

Skrivet av ChristofferJonsson
Och när det gäller utvisningar å rött kort så ska man lyssna på Tobias, han har vid erfarenhet av det inom akvaristiken men även inom andra områden.
Hahaha kan väl vara lite av en veteran på utvisningar och röda kort?
Ok tack för alla svar blir o ha honan separerad,har en avdelare i akvariumet nu men får väll planera o köpa ett eget kar till henne?