Tjenare, jag har en liten pulchra på 6cm som går i mitt 250liters kar ensam. Tanken är att göra det till ett biotop akvarium men jag kan inte hitta något om vilka växter som förekommer i Myanmar. Så är de någon kunnig här som vet lite växter man kan slänga ner i karet är jag tacksam för de. Tips om arter som kan gå ihop med min pulchra som också är från samma biotop är med välkommet men huvudsakligen intresserad av växt biten.
Har hittat lite växter som bör passa perfekt så jag slänger upp lite bilder och vetenskapliga namn när jag fått hem allt ifall de är nån mer som är intresserad av att göra C.pulchra biotop

Skrivet av ThimJonasson
Har hittat lite växter som bör passa perfekt så jag slänger upp lite bilder och vetenskapliga namn när jag fått hem allt ifall de är nån mer som är intresserad av att göra C.pulchra biotop
Kör!
Alltid kul med lite projekt ??
Släng i alla växter du hittar! Men rekommenderar att hålla dig till lätta växter som inte kräver för mycket ljus
Sen till polare till din Pulchra så gillar jag när Channor får gå ensama. Tycker dem färgar ut bättre och verkar trivas bättre ensamma. Men bara mina lilla erfarenhet
Tanken är att han ska vara själv :) men tänkte mest om de va nån mal elr så man kunde ha ihop med honom. Hört mycket blandat angående.malar med channor
Växter
Hygrophila polysperma
Bucephalandra sp. 'red'
Microsorum pteropus
Sen är det ett gäng till som jag måste kolla upp namn på, vilket är en bra ursäkt till att posta lite fler bilder ;)

Skrivet av ThimJonasson
Växter
Hygrophila polysperma
Bucephalandra sp. 'red'
Microsorum pteropus
Sen är det ett gäng till som jag måste kolla upp namn på, vilket är en bra ursäkt till att posta lite fler bilder ;)
Polysperma är ett riktigt ogräs ?
Här är en bild på en av mina burkar där det går en Channa Stewarti
Vallisneria Gigantea, svärdplantor och Anubis ?

Skrivet av Erik
Polysperma är ett riktigt ogräs ?
Här är en bild på en av mina burkar där det går en Channa Stewarti
Har märkt detta? har den i nästan alla kar just nu å de växer på bra haha