Nån som vet om det är en bra fisk att ha i utedamm? Ser att dom blir ca 1,5m i det vilda vilket bode innebära mycket mindre i damm om det nu är den amerikanska, e det den kinesiska är det ju det dubbla. Blev lite sugen nu när jag fick erbjudande om 10cm paddlar. Lite annolunda mot vad andra brukar ha i sina dammar.
Men jag k an inte så mycket om dom så info från experter mottages tex hur fan man skall lyckas mata dom osv
Jag känner en kille som köpte en sånn till sin koidamm men jag tror den dog första vintern...
Fick svar nu det är den kinesiska sorten dvs "big as hell" skall tydligen äta röda mygg & små små räkbitar nu. Men dom äter väl typ plankton osv i det vilda? Dog den av kylan eller han kanske inte vet varför den dog? Kanske skulle testa 2-3st
Tipset är väl att det bar tempen .... Men man vet aldrig... Den var ca 40 cm när han köpte den
Verkar tuff och som sagt inte nått som finns i var och varannan damm... Och tempen går det alltid att råda bot på även fast det inte är det billigaste att värma upp damen:p
Häftiga fiskar är det ju iallafall :)
[QUOTE=Freke;1429]Fick svar nu det är den kinesiska sorten dvs "big as hell" skall tydligen äta röda mygg & små små räkbitar nu. Men dom äter väl typ plankton osv i det vilda? Dog den av kylan eller han kanske inte vet varför den dog? Kanske skulle testa 2-3st[/QUOTE]
Jupp de är filtrerare därav de stora munnarna.
Fan va grymt det hade varit!
Då kommer jag på besök och tjuvfiskar i din damm frekles ;)
vet inte om jag vågar testa dom då jag måste ha dom i ett growout först för dom e bara 10-12cm. Å jag har inget bra growout här hemma där dom kan gå.. Hade det inte vart för deras speciella behov med mat osv hade det vart en annan femma. Men mata med röda mygg, krill å annat smått å tex lokalen kommer inte funka eftersom dom lär behöva mat flera gånger om dagen.
vad ligger dom på för pris?