Bilder och filmer

»

Presentation av BaconParadise

1/6
Hej! Tänkte att jag kunde köra en snabb presentation av mig själv.
26år ifrån Malmö.
Införskaffade mig mitt första kar sedan jag va barn i början av året. Ett 250l där jag först körde Ranchu guldfiskar. Men kärleken för rovfisk och speciellt en specifik Channa Gachua som jag ofta såg i butiken växte. Så ett 312l kar införskaffades och den fick flytta in där ihop med en Chokladmal. Dock är min Channa väldigt aggressiv så malen blev väldigt stressad av den.
Så gav bort Ranchusen och Channan har nu fått flytta in ensam i 250 karet.
Kommer tyvärr inte bli några monster kar men ett 250l och ett 312l kar samt ett 100l kar står hemma.

Fina kar! ?

Det är ingen gachua väl, på första bilden?
Är ingen channaexpert ska tilläggas?
Skrivet av Datten
Fina kar! ?

Det är ingen gachua väl, på första bilden?
Är ingen channaexpert ska tilläggas?
Tackar.
Du får gärna rätta mig ifall jag har fel. Är själv väldigt förvirrad angående de. Köptes som en Gashua men har fått hör att det är en Gachua, Limbata och Fireback. Dock när jag googlar har jag svårt att förstå skillnaden men om någon proffs kan säga mig vilken det är så uppskattas det ?
Sjebbe är channa viskaren här på forumet.
Skrivet av TobiasKing
Sjebbe är channa viskaren här på forumet.
Sjebbe dela med dig av din lärdom ?
Haha

Jag sitter på jobbet nu men ska kolla noga på bilderna när jag kom hem.

? Fina kar
Skrivet av BaconParadise
Tackar.
Du får gärna rätta mig ifall jag har fel. Är själv väldigt förvirrad angående de. Köptes som en Gashua men har fått hör att det är en Gachua, Limbata och Fireback. Dock när jag googlar har jag svårt att förstå skillnaden men om någon proffs kan säga mig vilken det är så uppskattas det ?
Såg väldigt mörk ut på första bilden så tänkte att det inte var gachua. Men på de andra bilderna såg den betydligt ljusare ut?
Skrivet av Datten
Såg väldigt mörk ut på första bilden så tänkte att det inte var gachua. Men på de andra bilderna såg den betydligt ljusare ut?
Har ju ändra färg en del sedan jag fick han. Nu är han typ mörk grå på kroppen och huvudet nästan lite blått
Skrivet av Sjebbe
Haha

Jag sitter på jobbet nu men ska kolla noga på bilderna när jag kom hem.

? Fina kar
Hur länge ska du jobba? ??
Skrivet av BaconParadise
Hur länge ska du jobba? ??
Sorry ?

Men jag skulle nog säga att det är en C gachua.
Att den är mörk kan ha att göra med att den är sur. Att den trillskas med någon annan fisk eller inte har tillräckligt med gömställen.
Skrivet av Sjebbe
Sorry ?

Men jag skulle nog säga att det är en C gachua.
Att den är mörk kan ha att göra med att den är sur. Att den trillskas med någon annan fisk eller inte har tillräckligt med gömställen.
Okej tack för svar. Den går ensam i karet nu. Ska dem ha en ljusare färg i kroppen? När jag fick honom så va han mer grå dassig och färgerna längst med fenorna såg man knappt. Men nu har dem verkligen poppat fram tycker jag. Dock kan han va rätt grinig ibland och hugger efter fingrarna, medan andra dagar är det lugnt. Men ska pröva och få ner mer växter till honom?
Börjar fundera på att införskaffa fler Channor så leker lite med nytt ljus till 312l karet. Vad tror folket om ett asiatica par i ett 125x50x50 kar?
Liten uppdatering
Gjorde mig av med alla fiskar som va i 312l karet. In flyttade nyligen en Channa Asiatica.

(ljuset är bättre i karet än vad det blir på bild)
Lite uppdatering kring vad som händer, håller på att tömma det ena Channa karet för att byta grus och göra om, upptäckte att silikonet inte såg helt bra ut så blir att silikona om karet.
Skrivet av BaconParadise
Lite uppdatering kring vad som händer, håller på att tömma det ena Channa karet för att byta grus och göra om, upptäckte att silikonet inte såg helt bra ut så blir att silikona om karet.
Snygga channor!
Ska du skära ner hela karet eller bara skära bort och silikona nytt inifrån?
Skrivet av JohanEgerhäll
Snygga channor!
Ska du skära ner hela karet eller bara skära bort och silikona nytt inifrån?
Tackar. Skär ner det inifrån och silikonar om de. Det bör räcka.
Skrivet av BaconParadise
Det räcker du skär bort inre fogen och lägger ny absolut.
Skrivet av TobiasKing
Det räcker du skär bort inre fogen och lägger ny absolut.
Ja tror det ska räcka, ser ut som att en anka skitit ut fogen ? men ska nog va tätt
Skrivet av BaconParadise
Gjorde det med mitt 540 ramkar, no problemo
Hur länge borde man vänta tills man fyller karet igen? Jag tänker ge det 3 dag iallafall. Men det kanske behöver mer tid?
1/6
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.