Ja det var väll dags att starta en liten bildtråd. Har haft en "ofrivillig" paus med akvarium då man blev tvungen att göra sig av med mitt 540 liters.. Rena depressionen och drömmarna inom hobbyn hade gått i kras.. (har ett 60 liters dock men hade inte platts för några rovisar då. Kunde ej ha större.) och ett till 60l igentligen men råkade sparka ner en smal bokhylla i sömnen så de landade på akvariet ännu ett baksteg i hobbyn.. och ett tredje som börja läcka? försöker förtränga dessa minne fortfarande trots 1,5 år? men nu e vi på banan igen å skaffade ett 720 liters!? Då man inte bor hemma längre å kom på att man kan ha ett kar hemma igen???
Här är lite bilder iaf, stått igång snart 3 veckor.
(Första som händer när man hämtat fisk å köpt foder så böra katterna leka såklart, hörde bara nått som drog i golvet å rasslande..)
Fisk:
BD/Leopoldi rock
2x Silverhaj
Eldstjärt
Channa Asiatica (Dock flyttad temporärt börja nafsa smått på rockan så våga inte chansa)
8x ancistrus yngel
Skönt att vara tebax i rovträsket, nu e man hemma igen?

Skrivet av Lundin67
Ja det var väll dags att starta en liten bildtråd. Har haft en "ofrivillig" paus med akvarium då man blev tvungen att göra sig av med mitt 540 liters.. Rena depressionen och drömmarna inom hobbyn hade gått i kras.. (har ett 60 liters dock men hade inte platts för några rovisar då. Kunde ej ha större.) och ett till 60l igentligen men råkade sparka ner en smal bokhylla i sömnen så de landade på akvariet ännu ett baksteg i hobbyn.. och ett tredje som börja läcka? försöker förtränga dessa minne fortfarande trots 1,5 år? men nu e vi på banan igen å skaffade ett 720 liters!? Då man inte bor hemma längre å kom på att man kan ha ett kar hemma igen???
Här är lite bilder iaf, stått igång snart 3 veckor.
(Första som händer när man hämtat fisk å köpt foder så böra katterna leka såklart, hörde bara nått som drog i golvet å rasslande..)
Fisk:
BD/Leopoldi rock
2x Silverhaj
Eldstjärt
Channa Asiatica (Dock flyttad temporärt börja nafsa smått på rockan så våga inte chansa)
8x ancistrus yngel
Skönt att vara tebax i rovträsket, nu e man hemma igen?
Udda fiskmix.. Har du bara ett litet innerfilter (att döma av bilderna) i ditt 720-kar med rockan?

Skrivet av Sydamerika
Udda fiskmix.. Har du bara ett litet innerfilter (att döma av bilderna) i ditt 720-kar med rockan?
Japp för tillfället har byggt färdigt ett droppfilter som pumpen ska vara till, men väntar på att mina wave makers ska komma som ska göra lite cirkulation i karet??
Kör med väldigt täta vb än så länge å hålöer koll på värdena i vattnet
Growout burken på 180 liter, blev rätt så nöjd???

Skrivet av Lundin67
Growout burken på 180 liter, blev rätt så nöjd???
Och vad är det för kvistar om man får fråga?

Skrivet av Sydamerika
Och vad är det för kvistar om man får fråga?
Är björkgrenar som legat i flera flera år, så är rätt torra. Får se hur länge dom håller??
Fortsättning följer???♂️
Härligt det är när man får vatten under karet.. tur man är ledig imorgon hehe..??? men va inte så farligt hade dratt till sig lite vatten bara, tur man märkte det rätt så fort, pölar på golvet e ju inte så gott täcken??♂️
Så nu få det ligga å vädra å torka lite över natten?
Edit: skönt de är med stort utrymme i en 1:a???
Villhöver hus med källare så man får platts med mer fiskyta..
Var å hämtade två långsträckta pansarmalar, trevliga små ? och 2 ?? som fick hamna i grow out burken.
Nu va de fullt igen, fick lite friggo under ock en ny scape, blev helt okej?? men känner att jag nog kan få till det mycket bättre men får duga för tillfället. Blev mer yta för rockan att vandalisera på?
Va mitt droppfilter som råkade göra satt det rann vatten längs lysrampen och droppa ner på sidan av karet.. men nu är allt i sin ordning iaf, får bli ett nytt försök??
Känner att jag får uppdatera lite, familjen har utökats iaf???

Skrivet av Lundin67
Jaha här hade man åkt ut på lite semester på landet å morsan kommer förbi att hämta en för att hon har en överraskning. Sen går hon till bilen å möter henne springandes med en vieja i en påse med lekage?
Hon hade visst vart och smygshoppat hos
HampusH
Va en mycket trevlig överraskning???
Helt missat din tråd här... Kul att ses, men jäkla kasst att påsen inte höll. Händer ju att fisken sticker hål på påsarna, men risken att det sker med en "vanlig" ciklid i är ju relativt liten. Sånt som kan hända ändå tydligen, hehe. Skönt att det gick bra för samtliga fiskar och hoppas du är nöjd! Jag tror gruppen jordätare kommer göra sig riktigt bra i ditt kar. ?

Skrivet av HampusH
Helt missat din tråd här... Kul att ses, men jäkla kasst att påsen inte höll. Händer ju att fisken sticker hål på påsarna, men risken att det sker med en "vanlig" ciklid i är ju relativt liten. Sånt som kan hända ändå tydligen, hehe. Skönt att det gick bra för samtliga fiskar och hoppas du är nöjd! Jag tror gruppen jordätare kommer göra sig riktigt bra i ditt kar. ?
Ähh skit händer?
Men tur som va så hände det nog ganska precis när vi va vid huset så de va ju inga problem✌??
Jo jag e mer än nöjd faktiskt aldrig haft innan å bara sett på bild, fastna för dom direkt..
Ska bara försöka få till en bra scape som man kan va nöjd över.
Med brist på bilder på annat så får ja lägga ut lite bilder på min gamla juvel ciklid som går hemma hos morsan för tillfället.
Nog den snyggaste cyklist jag haft????
Tanken är nån gång att avla på hon/han hade vart kul??
Tror de vart lite lekhumör då färgerna blossade upp då de vart mer blått som på dom andra två bilderna.
Är de nån som kan se om de är en hona eller hane? Om de ens går att se vill säga
Bara för att?
(Försöker lära mig att ta bättre bilder?)

Skrivet av Lundin67
Geophagus Brasiliensis (tror ja den hette
HampusH?)
Korrekt! Grymt fin fisk... Och bra bilder! Fortsätt så. ?
Galet mycket blått i den där juwelcikliden också!