Jag skulle lugna mig med fisk köpet säger tanta....
Okejdå som du vill. ? säg hej till Oden och Freja.

Skrivet av HampusSkoglund
Smart drag! Och vilket gött kar. Vad är det för art vi ser? ?

Skrivet av HampusH
Smart drag! Och vilket gött kar. Vad är det för art vi ser? ?
Det ska vara Sternotherus odoratus :)
Och tack! Hittade en massa bröte i några andra kar som jag kasta i här ?

helt rätt..... e ju ingen fisk ju :)

Skrivet av ted64
helt rätt..... e ju ingen fisk ju :)
Precis vad jag med sa när hon höjde knytnäven! ???? ( skämt )

HampusH tror du att man kanske hade kunnnat hålla en P, senegalus ihop med mysk som är 10 cm som störst? I ett akvarium som har måtten 105x100x30 tills den är drygt 20 + som absolut störst?
Om då mysken är 10cm
Alltså idag är senegalus 9cm och mysk 10
Jag är lite osäker på hur mysksköldpaddor är i beteende. Men så länge de inte är intresserade av att äta fisk så ser jag inga problem. ? Om de är intresserade av att äta levande så är ju en smal liten fengädda kanske lockade... ?

Skrivet av HampusH
Jag är lite osäker på hur mysksköldpaddor är i beteende. Men så länge de inte är intresserade av att äta fisk så ser jag inga problem. ? Om de är intresserade av att äta levande så är ju en smal liten fengädda kanske lockade... ?
Jag vet faktist inte ? folk har ju haft sina sällskapsfiskar med mysk som har gått väldigt bra vad jag fattat det som ?♂️

Jag vet faktist inte ? folk har ju haft sina sällskapsfiskar med mysk som har gått väldigt bra vad jag fattat det som ?♂️
Vi har congotetror just nu med våra mysk och razorbacks. Funkar klockrent men det är en snabb fisk i ständig rörelse. En fengädda är jag mindre säker på om det funkar då dom inte är alls lika aktiva och snabba som en tetra

Skrivet av TobiasKing
Vi har congotetror just nu med våra mysk och razorbacks. Funkar klockrent men det är en snabb fisk i ständig rörelse. En fengädda är jag mindre säker på om det funkar då dom inte är alls lika aktiva och snabba som en tetra
Ja men det var just de jag var lite nervig över med! ?
Om de äter fisk och annat i naturen så skulle jag nog inte våga med en liten. Kanske om det var en större senegalus hade det kunnat fungera bra.. En liten senegalus är ju ofta rätt slank, och ser nästan mer ut som en daggmask än en fisk om man kisar med ögonen. ?Tänker att det kanske är smaskens för en sköldis av den sorten. Enligt vad min supersnabba googling sa, så äter den ju fisk, kräftdjur och insekter bl.a...
Ibland vill han bara le ?