Bilder och filmer

»

Österbys garage

1/11
Hej!
Tänkte börja någon stans här med en liten tråd.
Samlat på mig större kar under något år för att sätta i gång ett fisk rum med tänkte vänta för att göra rummet färdigt med färg och kakel.
Men det sket sig ju nåt jag hittade lite fisk som behövde nya hem ?
Så nu står ett 500l kar med måtten 100x100x50 med 3 Oscars i gång och ett liten kar med regnbågs fisk lite barnet och några botior.
Har även fått in sköldpaddor från dammen som behövde lite omvårdnad och all min damm fisk i en stor 2kb balja i garage delen.
Väntar på att få borrat berg värme hemma och då blir här nergrävt en kulvert med värme och vatten till garaget så jag slipper slanga mellan.
Tanken var ju att göra det för men ibland lyckas man inte riktigt ?
Har även ett 220l i vardags rummet med små diskus och l malar och lite annat småt och gått.
Kul o se början av ett fiskrum! Såhär hoppas man att man själv har det om några år ;)
Skrivet av Hertz
Kul o se början av ett fiskrum! Såhär hoppas man att man själv har det om några år ;)
Ja en början i allafall förhoppnings vis ska man kunna röja upp och få lite stil på det som vissa här inne har ??
Skrivet av FredrikÖsterby
Ja en början i allafall förhoppnings vis ska man kunna röja upp och få lite stil på det som vissa här inne har ??
Du är ju definitivt på rätt plats o det är step 1, ser fram emot o följa't!
Två råd som man själv inte alltid följer men som jag brukar försöka påminna mig själv om är att skynda långsamt, samt göra saker och ting i rätt ordning... Lite för ofta är man ju ivrig och tänker att man fixar de där andra grejerna sen, men så gör man ju aldrig det pga det ena, och det andra. ?

Som sagt, alltid kul att se en akvariekällare ta form från "scratch"!
Skrivet av HampusH
Två råd som man själv inte alltid följer men som jag brukar försöka påminna mig själv om är att skynda långsamt, samt göra saker och ting i rätt ordning... Lite för ofta är man ju ivrig och tänker att man fixar de där andra grejerna sen, men så gör man ju aldrig det pga det ena, och det andra. ?

Som sagt, alltid kul att se en akvariekällare ta form från "scratch"!
Ja det är ju precis det ta det lungt ?
Men måste ta bort mitt lilla rum i garaget för att få runt värme från det nya värme system så då blir här en del flyttat och gjort i allafall ☺️
Blir ju av med en gammal pellets panna i källaren så där får bli förråd nu istället så får jag har mina 50kvm ifred här ute ☺️
Inte mycket har hänt här Oscarsen fick flytta till 720 så länge då har var en från Skåne som ville haft 500 karet men ångrade sig, små Karen tuffar på men lite nya ägg från corydorasen och jag hämtade ett till kar i dag med dom go måtten 130x70x50 men en go bakgrund i för ynka 200kr ?
Letar nu efter en rocka bara jag får sålt 500karet och tänkte sedan inhandla ett större kar.
Finns ju några här på forumets köp och sälj.
Gött! Bra köp där, riktigt bra mått och en schysst bakgrund... För inga pengar alls!
Skrivet av HampusH
Gött! Bra köp där, riktigt bra mått och en schysst bakgrund... För inga pengar alls!
Ja ibland ska man ha lite flyt ju ??
Lite små nytt har hänt Oscar cickliderna hamnade hos päran och jag blev av med lite diskus hos en annan herre i Hörby där jag fick med mig en vatten sköldpadda Av ovanligare typ.
pelodiscus maackii skulle det latinska vara när han importerade den vilket blir Northern Chinese softshell turtle detta ska vara en hane vilket av den lilla imorgon jag hittat betyder att han blir 35cm över skalet.
Detta åter står och se i allafall.
Riktigt charm knutte som bökar runt i sanden här hemma i allafall ☺️

I detta nu är det vatten byte i alla Karen som gäller.
Koien fick 1 kb nytt vatten i veckan.

Även ett salt kar släpade jag hem här i går, ett aqua medic percula 120 för att vara exakt. Så nu ska frun bearbetas att det får stå i vardags rummet ??
Fan va kul! Jag blir mer och mer sugen på en soft shell igen... De är ju så jäkla goa. Ser fram emot mer bilder / filmer på den där. ?
Skrivet av HampusH
Fan va kul! Jag blir mer och mer sugen på en soft shell igen... De är ju så jäkla goa. Ser fram emot mer bilder / filmer på den där. ?
Ja riktigt häftiga djur är det, har ett par till som går i min damm i trädgården med där är det riktigt skoj att se dom med ??

Men som jag förstår det så är denna arten av soft Shell inte en grönsaks ätare utan enbart kött så det blir intressant att se.
Måste söka mer i under forum om den ☺️
Sitter och myser lite i fisk rummet, matar lite och tittar på gandalf, får nog skaffa ha en stor trä bit han kan krypa upp på och kolla nu hänger han på pumpen ?
https://youtu.be/0loTVKmKidA
Sitter och myser lite i fisk rummet, matar lite och tittar på gandalf, får nog skaffa ha en stor trä bit han kan krypa upp på och kolla nu hänger han på pumpen ?
https://youtu.be/0loTVKmKidA
Haha! Så jäkla härlig krabat... Får lite TMNT-vibbar av det där greppet han har om pumpen. ?
Skrivet av HampusH
Haha! Så jäkla härlig krabat... Får lite TMNT-vibbar av det där greppet han har om pumpen. ?
Vad är tmnt för något ?
Kan ju tillägga att den är avstängd i allafall var mer flöde än han tyckte om ?
Vad är tmnt för något ?
Kan ju tillägga att den är avstängd i allafall var mer flöde än han tyckte om ?
Teenage Mutant Ninja Turtles. ?
Skrivet av HampusH
Teenage Mutant Ninja Turtles. ?
Haha passar för jäkla bra ? hos förra ägaren hade han klättrat mellan två kar och käkat upp fisken i det andra ?
Haha passar för jäkla bra ? hos förra ägaren hade han klättrat mellan två kar och käkat upp fisken i det andra ?
Haha, what? Sjukt... Har hört om bläckfiskar som gjort likadant. Måste ha varit öppna kar då, eller?
Skrivet av HampusH
Haha, what? Sjukt... Har hört om bläckfiskar som gjort likadant. Måste ha varit öppna kar då, eller?
Ja öppna kar tolkade jag det som, hade hade även hittat den på golvet en gång..
kan ju inte påstå att han var i dom bästa förhållande när jag hämtade han ?
Lite nytt som hänt
Blev av med mitt fyrkantiga 500l fick ett 720 växt kar i byte som får vara till Sköldpaddorna efter lite ombyggnad.
Va uppe hos ericzon i Varberg och hämtade en motoro x pearl hona och en L024 med ?
Betydligt större än ögon måtte sa så snart får det bli uppgradering av Karen i garaget, så om någon är sugen på ett 2m 500 kar och ett 440 mot något större i del byte så är det välkommet ?
Annar får det bli att bygga ett plywood kar tror jag ☺️
Nu åter står det att se hur rockan väljer maten ikväll var det inget sug men efter en flytt så förstår jag det ☺️
Fick även tag i ett gammal eheim 2250 som jag tänkte väcka liv i och ha som lite extra biologiskt och kunna flytta runt ☺️
1/11
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.